DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

čtvrtek 11. února 2016

Home » » Minirecenze/minireview - BORKNAGAR - Winter Thrice (2016)

Minirecenze/minireview - BORKNAGAR - Winter Thrice (2016)


BORKNAGAR - Winter Thrice
CD 2016, Century Media Records

Pořád se mě všichni ptají, proč nepíšu víc o black metalu. Odpověď je zcela jednoduchá. Většina černého kovu mě moc nebaví. Jsou ale kapely, které si pustím vždy rád a s chutí. A to přesto, že hrají "skočný" pagan, který mi jinak do přehrávače nesmí. Ono taky na rovinu, vyznat se ve všech těch skupinách chce víc času a já z principu nerad píšu o něčem, čemu nerozumím. S BORKNAGAR to mám trošku jiné. Jejich tvorba mi sedla do noty vlastně od jejich začátků. Mají pro mě v sobě kus něčeho zajímavého, zvláštního, co je odlišuje od těch tisíců jiných. Znáte to přísloví o kováři a kováříčkovi? Tak tady to platí stonásobně. Stačí si sednout, dát volume pořádně doprava a pustit do pokoje oknem zimu. Garantuji vám, že buď umrznete nebo alespoň najdete na stěnách krápníky ze sněhu a ledu. Přesně tímto dojmem na mě totiž novinka "Winter Thrice" působí. 

Odborní blackoví poradci vám na internetu dodají asi hlubší rozbor jednotlivých songů, zabrousí do historie a předvedou v plné šíři své znalosti (případně si budou plácat játra, tak jak je to dnes obvyklé). Nebudu si tady hrát na znalce, ani nebudu psát dlouhé litanie o ničem. Za mě, za starého prašivého psa, odkojeného klasickým rockem, je novinka skvělá. Líbí se mi taková ta těžko popsatelná lehkost, nadhled a hlavně schopnost napsat dobrou a zajímavou melodii. Zvláštním úkazem jsou pak vokály, které jsou sice na black metal asi málo true a já nevím co, ale mě dokáží doslova zvednout ze židle. Přitom se nejedná o nic bolestivého ani masakrujícího. Spíše se jen tak zlehka našlapuje, opatrně, s rozvahou a velkou dávnou studeného citu. Netřeba dalších slov, zkuste sami a uslyšíte.

"Winter Thrice" je dokonalou esencí mrazu, chladu a severských melodií. BORKNAGAR se na novince povedlo doslova zhmotnit zimu. Vidíte před sebou při poslechu také nekonečné zasněžené pláně? Já také! Norové umí jednu hrozně důležitou věc, dokážou napsat dobrý song. Koncepce jednotlivých skladeb je jasně zapamatovatelná, perfektně naaranžovaná a vokály doslova chladí. V kontextu ostatních alb patří novinka k tomu nejlepšímu, co jsem od těchto ďáblů kdy slyšel. Ne, nerouhám se, cítím to tak! Black metalová nahrávka, u které budete mít pocit, že vám někdo pustil do žil kousky ledu! Vynikající!




Asphyx says:

"Winter Thrice" is perfect essence of freezing cold and Nordic melodies. BORKNAGAR managed to incarnate winter on their news. Can you see endless snowy plains in front of you when you are listening to the album? So can I! Norwegians can do one very important thing, they can write a good song. Concept of individual tracks is well memorable, perfect arranged and vocals make cooler. In the context of other albums the news ranks among the best thing I've ever heard from these devils. No, I don´t blaspheme, I feel it in this way! When listening this black metal record you have the feeling that someone released  ice cubes into your veins! Excellent!

Share this games :

TWITTER