DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

čtvrtek 4. února 2016

Home » » Minirecenze/minireview - FLESHGOD APOCALYPSE - King (2016)

Minirecenze/minireview - FLESHGOD APOCALYPSE - King (2016)


FLESHGOD APOCALYPSE - King
CD 2016, Nuclear Blast Records


Poslouchám novou desku italských death symfoniků FLESHGOD APOCALYPSE a marně se snažím přijít na to, cože to se mnou vlastně dělá. Míval jsem kdysi hrozně rád jejich první dvě alba ("Oracles" - 2009, "Agony" - 2011). Potom přišlo zklamání v podobě "Labyrinth" v roce 2011 a když jsem pak viděl kapelu při živé prezentaci, musel jsem dokonce odejít do předsálí. Co se to proboha stalo? Z kdysi progresivní skupiny, která skládala s lehkostí a kombinovala "vážnou" hudbu s death metalem, se postupně vyvinul produkt. Ano, produkt, který si můžete dojít odpoledne koupit do supermarketu. Je na něm přesně napsáno, kolik obsahuje smrti, kolik symfonie a kolik kuřecích kůžiček. Novinka mi přijde, stejně jako předchůdce, neskutečně křečovitá a umělá. Píšu to nerad, pořád mi to ještě nejde přes prsty, ale tuhle ještě nedávno oblíbenou smečku jsem letošním albem odepsal. Na "Labytinthu" bylo alespoň několik záchytných bodů, sem tam vylezl na povrch zajímavý motiv, ale tentokrát je to opravdu bída s nouzí. Bohužel.

Novinka "King" je vydávána v několika provedeních, z nichž limitovaná edice obsahuje ještě jedno CD, kde jsou jen symfonické skladby. Abych pravdu řekl, nejlepší by asi bylo, kdyby se FLESHGOD APOCALYPSE příště na death metal úplně vybodli a raději se zaobírali vážnou hudbou. Přijde mi, že je jim stejně už jen na obtíž, zatěžuje je a stejně stojí za starou bačkoru. Ono stejně to roubování obou stylů není tolik elegantní jako dřív a jediné, čeho si člověk nakonec všimne, tak jsou takové ty "bombastické" pasáže, kdy se do toho všichni jakože vypjatě opřou. To se  ale spíš leknu, než abych si je užíval. Nebudu to zdržovat, všem je asi zcela jasné, že se mi "King" nelíbí. Je to pravda. Čekal jsem o hodně víc, doufal jsem v nějaký vybroušený, temný klenot a místo toho jsem dostal jen kupu nezáživných songů. A nic na tom nezmění ani perfektní image, propagace a tuny nadšených fanoušků. 

Dle mého názoru se album "King" vůbec nepovedlo. FLESHGOD APOCALYPSE nahráli desku, na které jsem si toho pro sebe moc nenašel. Death metalové pasáže jsou nudné a obyčejné a sebelepší symfonie to nezachrání. Poslouchal jsem nahrávku pořád dokola a nic se mnou nedělala. Nedošlo k žádnému přenosu emocí mezi mnou a hudbou a to je u mě velký problém. Provedení je dokonalé, image precizní, ale obsah je nezajímavý. Produkce bombastická, nápady klasické. Čekal jsem smršť, dostal jsem jen slabý vítr. Ne, děkuji, v této poloze se mi FLESHGOD APOCALYPSE nelíbí. Bohužel.



Asphyx says:

In my opinion, the album "King" really failed. FLESHGOD APOCALYPSE recorded an album, where I didn't find much. Death metal passages are boring and ordinary, and even the best symphony can't save it. I listened to the tape over and it hasn't done nothing with me. There was no transfer of emotions between me and the music, and that's a big problem for me. Excellent execution, precise image, but the content is uninteresting. Production bombastic, classical ideas. I waited storm, I got slight breeze only. No, thank you, I don´t like FLESHGOD APOCALYPSE in this way. Unfortunately.

Share this games :

TWITTER