DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

úterý 9. února 2016

Home » » Minirecenze/minireview - OBSCURA - Akróasis (2016)

Minirecenze/minireview - OBSCURA - Akróasis (2016)


OBSCURA - Akróasis
CD 2016, Relapse Records

Vznáší se kolem mě progresivní skladby německých OBSCURA a já pořád přemýšlím, kde jsem tohle všechno už slyšel. Napadají mě CYNIC a samozřejmě staří dobří DEATH. Zvuk je příjemný, muzikanti v podstatě dokonalí, přesto jakoby mi pořád něco chybělo. Tuhle kapelu mám zafixovanou jako velmi dobrou, ale nikdy mi jejich tvorba nepronikla úplně do krve. Novinka vlastně opět jen potvrzuje můj skromný názor. Je plná zajímavých melodií, propracovaná, zdánlivě těžce vstřebatelná a doslova narvaná touhou přesvědčit všechny, že se zrodila nová progresivní ikona. Je tomu tak ale jen občas, po většinu času mé myšlenky těkají zcela někde jinde, než u hudby samotné.

Mám poslední dobou velký problém. Poslouchám extrémní hudbu skoro třicet let a málokdo mě dokáže překvapit. OBSCUŘE se to zase nepovedlo. Album je to samozřejmě velmi dobré, splňuje nejvyšší požadavky současných posluchačů, jenže já jsem starý pes, který při poslechu jen pozvedne hlavu, zívne a pak spí dál. Jako produkt je to vynikající, ale na mě také příliš odlidštěné, chladné a bez špetky něčeho ostřejšího. Staří DEATH, kterým, zdá se, se chtějí Němci vyrovnat, byli válec, rozjetý vlak. OBSCURA spíš jen paběrkuje, i když s elegancí a slušnou technikou. Podle mě pořád u téhle smečky chybí někdo, kdo by dohlédl na celkový koncept. Ono si to vlastně kolem mě jen tak všechno precizně plyne, ale nic moc to se mnou nedělá. Uznávám hráčské umění, skláním se před různými finesami. Bohužel nic víc, nic méně.

"Akróasis" je velmi solidním progresivně death metalovým albem. Muzikanti předvádějí skvělé výkony, zpěvák je krásně doplňuje. Potud všechno v nejlepším pořádku. Bohužel, skladby mi také přijdou poměrně nevýrazné, špatně zapamatovatelné a bez jakékoliv jiskry. Ne, k dokonalosti má novinka ještě daleko. Nápadů je zde spousta a dobrých, ale chtěly by utřídit a srovnat. Také cítím ze spousty nápadů jasnou inspiraci CYNIC a DEATH. OBSCURA letos vydali v podstatě dokonalou progresivní desku, která mě ale baví tak na sedmdesát procent. Příště bych poprosil o trošku víc energie. 




Asphyx says:

"Akróasis" is a very solid progressive death metal album. The musicians show great performances, the singer completes them beautifully. Up to here everything is all right. Unfortunately, the songs are relatively dull, badly memorable and without any spark. No, the novelty has a long way to perfection. There are many ideas and good ideas, but  they need sort and compare. I also feel a lot of ideas inspired by CYNIC, DEATH. OBSCURA released this year broadly speaking the perfect progressive album that I enjoy about seventy percent. Next time I would ask for a little more energy.

Share this games :

TWITTER