DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

úterý 16. února 2016

Home » » Minirecenze/minireview - ROTTING CHRIST - Rituals (2016)

Minirecenze/minireview - ROTTING CHRIST - Rituals (2016)


ROTTING CHRIST - Rituals
CD 2016, Season of Mist

Vítejte ve starobylém chrámu. Tady, v opuštěném horském kostelu uprostřed Řecka, vyznívá hudba ROTTING CHRIST nejlépe. Pánové letos přicházejí přesně s materiálem, který po nich jejich fanoušci vyžadují. Mocné, navrstvené kytarové stěny, vznešené vokály a k tomu sem tam blackové běsnění. Celkově pak taková jejich klasika, která se ale velmi dobře poslouchá. Mám tuhle kapelu v oblibě, používám jejich hudbu pro odlehčené a relaxační chvilky odpočinku. Nápady nejsou sice z "nejnovějších", ale tajná formule, kterou kdysi vymysleli, na mě pořád funguje. Je to taková temná pohoda, dalo by se říct. Člověk musí být pro poslech samozřejmě trošku zasněný, odpoutaný od těžké reality. 

Nejvíc stejně miluji pasáže, kdy se jen přednáší odříkávaný text. Pak přijde ostrý riff s "nekonečnou" gradací a kapela mě má zase na lopatě. Nic nového v olivovém háji, ale pořád poctivá a dobře vstřebatelná práce. Rituály zde předkládané jsou uvěřitelné, obestřené černými pavučinami. Občas je možné za oltářem potkat samotnou Medúzu. Uhrane vás, zkameníte a navěky budete prokleti. Stejně jako u hudby ROTTING CHRIST. Dával jsem si novinku do uší postupně, vychutnával si ji po douškách, pomalu, opatrně a nakonec jsem podlehl. Ne, nebyla to láska na první pohled, ale spíše postupné přesvědčování, opatrné, jakoby zastřené v nějaké černé mlze. Uvěřil jsem. A na každý další společný rituál se opravdu těším. 

"Rituals" je pro mě velmi dobrým albem. Nápady jsou sice klasické, od ROTTING CHRIST již slyšené, ale album má neskutečně temnou atmosféru. Připomíná mi stíny, které potkávám ve starých katakombách. Řekové vydali nahrávku, která je po okraj plná tmy. Hrají si s náladami, pomalu mě přesvědčují, našeptávají. Jsou jako nějaký had, plazící se u vašich nohou. Nakonec vás uštkne a vám pronikne do krve jed v podobě nového alba. ROTTING CHRIST na novince ukazují, jaká krásná může být tma! Skvělá rituální nahrávka!




Asphyx says:

"Rituals" is for me a very good album. Although the ideas are classic, from ROTTING CHRIST already heard, the album has an incredibly dark atmosphere. It reminds me of the shadows meeting in old catacombs. Greeks released a recording that is full to the brim of darkness. They're playing with the mood, they convincing me slowly, they're whispering. They are like a snake crawling at your feet. Finally, it bites you and the blood poison will get into your blood  in the form of a new album. ROTTING CHRIST show on their news how pretty dark can be! Great ritual recording!

Share this games :

TWITTER