DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

pondělí 22. února 2016

Home » » Rozhovor - MASTER - Svět skončí daleko dřív, než dojde k nezbytným změnám!

Rozhovor - MASTER - Svět skončí daleko dřív, než dojde k nezbytným změnám!

Master
přeložila Duzl, děkujeme!

rozhovor s legendární death metalovou kapelou MASTER - odpovídal Paul Speckmann



Ave MASTER! Nedávno jste vydali svoje v pořadí třinácté řadové album s názvem „An Epiphany of Hate“. Jaké z něj máš teď, nějakou dobu po vydání pocity? Jaké máte ohlasy od fanoušků, jaké jsou recenze?

Ve chvíli, kdy album vychází, nemám pocity ani takové ani onaké. Hudba mluví sama za sebe. Strávíš asi tak měsíc přípravou na nahrávání nového alba a až je zmixované a zmastrované, tak už ti leze krkem! Většinou počkám pár měsíců a pak si to teprve přehraji. Někdo si asi myslí, že cokoliv nahraje, je úplně to nejlepší. Ale popravdě, jestli něčemu takovému opravdu věříš, tak jsi vážně idiot. Recenze jsou vynikající, akorát UK a US na nás dlabou jako obvykle, radši budou vyzdvihovat kdejakou kopii Master na světě, než originální Master! Být vzorem může být jak požehnání, tak i horor.

Už spoustu let jste jako kapela věrni Bzeneckému studiu Shaark. Dodává vám váš charakteristický zvuk. Dovedeš si vůbec představit, že byste nahrávali někde jinde? Nelákalo vás zkusit někdy někoho jiného? Mimochodem, novinka zní velmi dobře.

Proč bys nahrával někde jinde, když jsi našel to nejkomfortnější studio na světě? Nahrávám v Shaarku už od roku 1999. Takže jak vždycky říkám - pokud není něco rozbité, není potřeba to opravovat! Jsem chlap, který jde ve svých stopách, takže to, můj kamaráde, nevypadá na žádné změny v dohledné době. Krom toho se studio rok od roku zlepšuje. Pokud hledáš profesionální studio za rozumnou cenu, tak Shaark je podle mého názoru nejlepší volbou v České Republice. Jde o to, že Pavel a Petr spojili dlouholeté zkušenosti a tu kvalitu je možné slyšet na nahrávkách, které produkují.

Paul Speckmann
Nedávno jsi se svojí kapelou oslavil třicet let na scéně. Když se ohlédneš zpátky, je velký rozdíl nahrávat a vydávat nové album dnes a před lety? Nemyslím tím jen technické detaily a možnosti, ale i přístup vydavatelů, labelů apod.

Pro kapelu jako MASTER se nic nemění. Vždycky najdeme podporu labelu, jako je například FDA Rekotz v Německu pro vydání našich desek. Také máme výborný český label Doomentia Records, kteří znova a znova vydávají všechny moje alba, takže to taky hodně pomáhá. Když jste v kapele, která v undergroundu něco znamená, vždycky se najde label, který tě podpoří, protože ví, že na tobě vydělá nějaké peníze.


V textech často řešíš současné společenské problémy. Zdá se, že se svět už několik let řítí do záhuby. Vidíš ale nějaké řešení? Existuje vůbec nějaké?

Je jen jedno řešení, ale k tomu nikdy nedojde. Dnešní mládež se více zajímá o telefony a počítače. Dojde ke změně fyzické aktivity, ta už nebude potřebná pro budoucí generace. Je na čase odstranit politiky a policii od moci a začít žít skutečně ve svobodné společnosti. To si však žádá velké úsilí ze strany mládeže ve světě, zorganizovat se však zabere hodně práce a strategického myšlení! Samozřejmě, že já už budu dávno mrtvý a pohřbený, ale vím, že mé myšlenky a nápady z některých skladeb, které jsem napsal, tady budou až do konce. Svět skončí daleko dřív, než dojde k nezbytným změnám.

Obal pro novinku vám vytvořil Američan Mark Cooper. Na jeho tvorbě se mi líbí, že každý jeho cover je jiný, než ten předešlý. Jak jste na něj vůbec přišli a proč právě on? Co se týká obalů alb MASTER, tak máte snad každé album od někoho jiného.

Já ho nevybral a popravdě, slyším jeho jméno až teď, když jsi ho zmínil. Label FDA koupil tuhle velkolepou předlohu několik měsíců předtím, než jsme začali nahrávat a zeptali se mě co si o tom myslím. Nakonec to dopadlo dobře, ale upřímně jsem si vždycky myslel, že hudba je na albu to nejdůležitější, ale když vidím, jak se všem libí obal alba, možná jsem se mýlil a v dnešní době je potřeba mít celý balíček. Když jsem já vyrůstal, hudba mluvila za vše.

První album, které jste nahráli v současné sestavě, bylo „The Spirit of the West“ (2004). Zajímalo by mě, jestli máte od té doby nějaké rituály při nahrávání. Myslím tím teď postup, pravidla. Zajímal by mě samotný proces vzniku nového songu.

Výborná otázka, ale v té době, kdy jsme společně poprvé nahrávali, měli kluci nulovou angličtinu a já to samé s češtinou. Takže to proběhlo téměř stejným způsobem, jak to děláme dodnes, avšak Pradlovský (bubeník) mluví dnes anglicky už velmi dobře. Já přesto český jazyk pořád nezvládám a nikdy nebudu.

Pokud nahrávání nemá pravidla, tak je to Rock´n ´roll.

Alex
Nosí nové riffy a nápady i Alex?

Na tohle album přinesl Alex dva nápady, první jsme vůbec nenahráli, protože se to podle mě k Master vůbec nehodilo, ale ke konci zkoušky přišel ještě s parádním kusem "Just take my right arm". Alex napíše jednu nebo dvě skladby skoro na každé album a vždycky jsou to pecky a taky to přidá albu na rozmanitosti, což je určitě důležitá věc!

Mluví ti kluci do nápadů, upravují je?

Ne! Pořád dumám nad celým tím procesem skládání nových skladeb. Nevidím žádný rozdíl oproti tomu, jak to dělají jiné kapely! Během roku si doma vymýšlím rify na akustiku a nahrávám si je na příruční rekordér. Když přijde čas nahrát další album, tak si ty riffy pustím a dávám je dohromady do skladeb. Pak přinesu tyhle skladby do zkušebny v suterénu studia Shaark, kde zkoušíme a přehráváme je sami spolu jen se Zdeňkem (bubeníkem) na mou elektrickou kytaru. Některá skladby jsou hotové po prvním přehrání a některé musíme se Zdeňkem upravit. Vždycky je super pracovat s vynikajícím bubeníkem! Zdeněk mi ukazuje různé možnosti, jak to může zahrát na bicí a někdy mám představu o tom, jak by některé části měly znít, takže o tom diskutujeme a hrajeme. Občas musíme prodloužit party pro vokály atd..., ale myslím, že to je zcela běžné. Poté napíšu kytarové party pro Alexe a z toho uděláme basu. Co se týče zpěvu, tak ty píšu, až když jsou všechny skladby hotové a vokály zpívám poprvé vždycky až ve studiu.

Už druhé album jste vydali u německého labelu F. D. A. Rekotz. Ten podle mě patří v současné době mezi jedny z nejlepších undergroundových vydavatelství. Jak jste s jejich prací spokojeni? Líbí se mi, že jsou vaše CD i vinyly v pohodě k dostání. Mimochodem, tentokrát vám u nich vyjde i vinyl v několika provedeních. Přeci jen, je to ale malý label, nelákalo vás se dostat k nějakému většímu?

Chlape, 10 otázek v jedné! F.D.A. Rekotz odvádí v tuto chvíli pro Master skvělou práci a doufejme, že  budeme mít dlouhý a trvalý vztah. Je to druhé vydané album a určitě to chce čas, odvést dobrou práci. Hledají svou cestu a možná se stanou dalším velkým labelem a to by mohl být problém. Labely se stanou velkými a kapely se ztrácí v šuplíku!

Zdenál
V jednom rozhovoru jsem četl, že jsou MASTER jako kapela nově pod italskou společností ALPHA OMEGA MANAGEMENT. Co to pro vás jako skupinu vlastně znamená? Vždyť vy koncertujete skoro neustále.

Uvidíme, co se stane, ale vypadá to dobře. Budou bookovat Evropské turné v říjnu a uvidíme, jak to půjde. Já budu mít alespoň trochu pauzu, protože jsem jediný, kdo zařizoval vystoupení a hledal koncerty, agentury a také festivaly. Je to těžká práce, takže uvidíme, co může zvládnout někdo jiný.

Minulý rok jste byli na koncertní šňůře v USA, kam se pravidelně vracíš. Po tvém boku tam nejsou Alex a Zdeněk, ale Alex Bouks (ex – Incantation) a Jacob Shively. Proč tam vlastně s tebou kluci nehrají? Jak turné dopadlo a kdy chystáte další?

Ve skutečnosti se mýlíš. Ruston Grosse hraje s Master v USA na bicí každý rok, nebo tak nějak a loni vystupoval s Gruesome, kytarista Possessed Daniel Gonzales! Alex Bouks byl v tohle termínu zaneprázdněn. Master nečeká na nikoho! 

Turné bylo vražedné a pokud vše vyjde, tak se s největší pravděpodobností do USA v srpnu na turné opět vrátíme.


Jako MASTER jste také měli loni turné po Jižní Americe. V Evropě se o Brazílii, Chile, Argentině mluví jako o zemích, kde jsou fanoušci doslova „šílení“. Jak se turné povedlo? Vzpomeneš si třeba na nějaký obzvlášť zajímavý zážitek?

Turné po Jižní Americe jsou vždy šílená. Tentokrát bylo super hrát v Chile s Venom Inc. - 800 naprosto odvázaných fanoušků. Turné v Jižní Americe jsou vždy provázena spoustou bláznivých zkušeností, což je důvod, proč tam jezdíme.

Také jste byli na třech koncertech v rámci OBSCENE EXTREME v Tokiu. Jestli se nepletu, bylo to vaše první vystoupení v této zemi? Jak se vám tam líbilo a jak jste byli spokojeni s vystoupením? O Japoncích se říká, že jsou trošku „zdrženliví“, je to pravda?

Klademe důraz na skvělý výkon bez ohledu na situaci, tomu se říká být profesionální kapela. Čurby jako vždy připravil výbornou příležitost a my si mohli užít peklo Japonska. Já už jednou tuto zemi navštívil během svého prvního turné s Krabathor, ale tentokrát, v roce 2015 to bylo mnohem lepší a samozřejmě profesionálnější. Ano, fanoušci jsou o něco víc opatrnější, ale když jsme hráli s Deathstrike během posledního koncertu v pondělí v Tokiu, skákalo se z pódia a fanoušci šíleli.

MASTER pro mě vždy byli synonymem pro absolutní underground. Jen si říkám, jestli to není příliš namáhavé a unavující? Ono je něco jiného být pořád na turné a „žít tímto způsobem života“ ve dvaceti letech, ale už nejste „žádní mladící“. Nelákalo by tě, se někdy usadit, chodit „normálně“ do práce apod.? Co na to rodina? Musí to pro ně být těžké, když jsi pořád někde na turné. Čím si vlastně (vyučený, vystudovaný) „civilním povoláním“?

Příliš mnoho otázek brácho, tohle je moje práce. Hraju metal a doma odpočívám. Tohle je moje profese. Musím dvakrát týdně zajít na poštu a poslat balíky do celého světa, ale to je ta nejmenší starost. Moje civilní profese je metalista. Samozřejmě je pro moji ženu těžké, když hodně cestuju, ale prostě to tak funguje.

19. 3. přijedete do Plzně na festival DEADLY STORM IN BOŽKOV 10 jako DEATH STRIKE. Budeme se těšit na všechny staré songy. Přivezete nám i nějaká trička DEATH STRIKE, vinyly a CD? Pro fanoušky to bude vaše první vystoupení (jako DEATH STRIKE) v České republice, tak ať si může každý odvézt něco na památku.

Budu o tom muset přemýšlet.


Paul
Poslední otázka na odlehčení na závěr. Žiješ už u nás v České republice poměrně dlouho, ale česky jsem tě moc mluvit neslyšel. Je pro tebe naše řeč těžká nebo se ti prostě nechce:))? Zajímala by mě ještě jedna věc. Kdysi jsem četl, jak se ti u nás líbí, protože nejsme ještě tolik svázaní „americkým způsobem života“. Poslední dobou se ale způsob života díky globalizaci i u nás poměrně mění. Jsme víc zaměřeni na konzum. Jak to vidíš ty?

Jak už jsem vysvětloval v mnoha rozhovorech, nemůžu se zabývat nesmysly, brácho. Jsem líný, pravda, ale faktem je, že i hudební promotéři po celém světě musí mluvit anglicky, protože jinak mají s kapelami málo zahraničních koncertů, nebo žádné. Takže si to nacpi do dýmky a vykuř ji jak Krakonoš. Těším se, až se potkáme v podzemí na Deathstrike v Plzni (info zde) a ještě jednou díky brácho!

Co se týče globalizace a konzumu, pořád se cítím a budu se cítit svobodnější dělat to, co chci v České Republice. To je důvod, proč žiju tady a proč jsem si tu pro sebe a svou ženu vybudoval život.

Děkuji za rozhovor, přeji spoustu prodaných nosičů a ať vám to naživo dobře hraje! Budu se těšit na setkání na nějakém koncertě!



http://www.fda-rekotz.com/


Promotion!
Přijďte podpořit DEATHSTRIKE do Plzně!
-  v sobotu 19. března 2016! - info zde
Share this games :

TWITTER