DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

čtvrtek 9. června 2016

Home » » Rozhovor - NECROWRETCH - Zdravíme z hrobky!

Rozhovor - NECROWRETCH - Zdravíme z hrobky!


Rozhovor s putrid death metalovou skupinou z Francie - NECROWRETCH - odpovídal Vlad.

přeložila Markéta, děkujeme!

Ave NECROWRETCH! Máte za sebou nedávné turné s INFERNAL EXECRATOR. Jak koncerty probíhaly, kde na vás přišlo nejvíc fanoušků? V které zemi se vám líbilo nejvíc?

Zdravíme z hrobky! Byla to zabijácká šňůra a doposud ta nejlepší životní zkušenost. Největší účast byla ve Francii, ale taky v Polsku, České republice, Německu,…

Když jsem vás viděl v Praze, říkal jsem si, že vaše hudba naživo vynikne ještě víc, než z desek. Nevím, čím to bylo způsobeno, ale pro mě to bylo spíš jako okultní obřad, než obyčejný koncert. Připravovali jste se na vystoupení nějak speciálně? Na mě jste působili absolutně sehraným dojmem. Napsal jsem o vás, že jste byli „temně krásní“. Pořád to mám v hlavě. Jaké máš pocity, když stojíš na pódiu ty?

Je pravda, že jsme trávili několik zkouškových dní na místě činu, jen abychom se připravili na samotnou show. Řešili jsme třeba, co budeme dělat při mezihře, při sólech kytaristů, apod. Snažili jsme se způsobit co největší poničení za co nejkratší dobu (protože většina koncertů trvala kolem hodiny), takže přípravy koncertů pro tuhle šňůru byly dost náročné a nakonec se ta příprava vyplatila, protože show byly dobře připravené.


Překvapilo mě, že jste vystupovali ve čtyřech, všude jinde jste uváděni jen jako trojice? Kdo vám na turné vypomáhal a proč vlastně?

Vlad: Rozhodli jsme se, že naživo budeme vystupovat ve čtyřech a někteří členové budou pomáhat na každé šňůře. Ale ve studiu se bude pracovat ve třech.

INFERNAL EXECRATOR jsou ze Singapuru. To je pro nás pro Evropany poměrně vzácná kapela. Jak jste se dali vůbec dohromady a jak celé tohle turné vzniklo? Mě naživo INFERNAL EXECRATOR totálně rozsekali, to byla čistá blasfemie. Kluci vypadali, že si to taky užívali. Byli v Evropě poprvé? Porovnávali třeba jejich a naše fanoušky, kluby apod.?

Vlad: Loňský rok jsme s nimi sdíleli pódium, když jsme hráli v Singapuru. Hrozně jsem se těšil na to, až je přivedeme do Evropy, ukázat všem pořádně bestiální muziku jejich země. Můžu říct, že členové Infernal Execrator si svůj pobyt v Evropě velmi užili a jsem si jistý, že to nebylo naposled.



Pokud chce někdo definovat vaši hudbu, většinou použije termín PUTRID DEATH METAL. Hrajete starý, poctivý smrtící kov, ale ve vaší tvorbě je možné slyšet i black metal. Máte nějaké vzory, někoho, ke komu vzhlížíte, nějaké kapely, které jsou pro vás inspirací?

Vlad: Rozhodně ta největší inspirace přichází od švédských kapel, jako je Dismember, Grotesque, Nihilist, Marduk…Ale také od mistrů jako jsou Death, Sepultura, Autopsy,…Časem jsme víc a víc ovlivňováni bestiálními vlivy třetího světa jako jsou Anal Vomit, Mortem, Impiety,…Jak už jsem řekl, našim cílem je udělat co největší bordel díky naší muzice.

Pocházíte z Francie, což je pro nás Čechy země s krásnou krajinou, nádhernými ženami, Paříží, skvělými filmy a vynikajícím jídlem. Vnímáme vás hodně pozitivně. Napadá mě, kde se ve vaší hudbě bere tolik nihilismu, zla a špíny? Zajímalo by mě, odkud čerpáte inspiraci pro texty plné smrti, morbidity?

Vlad: Inspiraci čerpáme z lidské historie a to jak v minulosti, tak v přítomnosti. Spousta věcí na světě je pro nás inspirativní pro psaní o zle. Ale nejsme začleněni do žádného kultu, nebo obřadů. Hudba je umění, nic víc.


Tvorba NECROWRETCH je mimo jiné zajímavá také tím, že máte skvělou grafiku alb, promo fotek apod. Přikládáte vizuální stránce velký význam? Kdo je autorem vašich obalů, triček apod. a jak jste se dali dohromady?

Vlad: Již od našich začátků je to Milovan – umělec z Montenegro, který vytvořil veškeré umění kolem Necrowretch. Nejprve udělal logo kapely a pak jsme se rozhodli pokračovat ve spolupráci.

Pro mě osobně je vaše hudba hodně originální. Na jednu stranu čerpáte inspiraci ze starých death metalových a blackových kapel, ale také přidáváte kus své originality. Jakým způsobem vlastně vzniká nový materiál? Jak skládají NECROWRETCH hudbu?

Vlad: Skládání je vždycky to nejnáročnější, protože chci vždycky přijít s tím nejbrutálnějším. Proto hraju pořád a pořád abych našel nové riffy a pak je to jako skládačka, která se spojí v song. Vychází to tak na 3 až 4 hodiny kytary denně po dobu několika měsíců, tak se tvoří album. Musím být v zavřený místnosti v absolutním tichu, nesmí mě rušit žádný zvuk zvenčí.



U nás v Čechách nechodí na death metal zrovna příliš moc lidí. Jak je tomu u vás ve Francii? Podporují fanoušci kapely? Kupují CD, merchandise apod.?

Vlad: To záleží. Na jedné straně máš obrovské festivaly jako je Hellfest kde je tisíce lidí. Ale na druhé straně jsou underground koncerty s 50 nebo 100 lidmi. Ale je to v pohodě, protože kdykoli hrajeme „doma“, máme hodně lidí a skvělou podporu. Také vidím, že mnoho šňůr (underground nebo velikých akcí) se odehrává ve Francii a tak bych řekl, že ten náznak podpory je dobrý.

Jeden kamarád se mě ptal, kde by šly ještě sehnat vaše demonahrávky z let 2008 – 2010. Vím, že něco bylo vydáno u Century Media Records na „Bestial Rites 2009 – 2012“, ale to jsme také nemohli nikde koupit. Neuvažujete o jejich znovu vydání? Případně, kde se dají objednat?

Vlad: Všechny dema a EP jsou už dávno vyprodané. Proto jsme vydali tohle album. Ale jsem si jistý, že "Démony" najdeš na Ebay, nebo na různých stránkách. Nechceme je vydat odděleně, protože čas dost pokročil. Zaměřujeme se na budoucí vydávání, ne na minulost.

Když se ještě podíváme do začátku…Co bylo vlastně tím prvním impulsem, že jste dali dohromady kapelu? A proč zrovna death metal? Není to zrovna styl, který by vám získal velkou „slávu“.

Vlad: Abych byl upřímný, byl jsem a stále jsem velikým fandou Scream Bloody Gore a vždycky jsem chtěl dělat něco podobného. Tak jsem začal hrát na kytaru jen za tímto účelem a objevil jsem muzikanty, kteří byli připraveni na to, dělat se mnou death metal. A tak to celé začalo. Zvláštní je, že první demo znělo hodně jako Dismember než Death, ale co! Každá kapela někde začíná a tak i my.


Jsou nějaké desky, které tě v poslední době oslovily?

Vlad: Samozřejmě Infernal Execrator. Také LP of Ranger „Where Evil Dwells“, EP Evil Damn „Black Effigy“…Na co čekám, je nové album Mortem a doufám, že to bude zabiják, stejně jako to poslední album.

Znáš, posloucháš nějaké kapely z České republiky?

Vlad: Krabathor samozřejmě, především jejich první album a dema. Taky Orthodox album.

Co chystají NECROWRETCH v nejbližších měsících?

Vlad: Nahrát třetí album, připravit nový line - up a zničit svět!!!

Děkuji za rozhovor a přeji spoustu prodaných nosičů, stovky šílených fanoušků a tuny dobrých nápadů.


Vlad: Děkujeme za podporu a uvidíme se určitě příští rok!

Share this games :

TWITTER