DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

úterý 6. září 2016

Home » » Recenze/review - SODOM - Decision Day (2016)

Recenze/review - SODOM - Decision Day (2016)


SODOM - Decision Day
CD 2016, Steamhammer

K SODOM mám tak osobní vztah, že se mi na jejich nová alba píšou slova šíleně těžce. Obzvlášť, když nebudou oslavná. Kapela, která kdysi utvářela německý thrash, je pro mě srdcovkou a tak nějak podvědomě pořád očekávám album ve stylu "Agent Orange" (1989), "Better of Dead" (1990) nebo mé oblíbené "M - 16"  (2001). Nic takového samozřejmě už nepřijde a i na koncertech budou vždycky víc fungovat osvědčené fláky před novinkovými věcmi. Má to tak nastavené každá legenda a SODOM nejsou výjimkou. Kdo tuhle trojici muzikantů znáte, víte že už někdy v roce 2010 se na albu "In War and Pieces" začala přiklánět přeci jen k větší melodičnosti (to jsem jim to ještě zobal jako otrávené zrní). Zkrátka a dobře, časy, kdy se koketovalo s blackem a deathem jsou nenávratně pryč.


"Decision Day" je šíleně dlouhou deskou. 55 minut je na thrash metal hrozně moc. A je také albem, které jsem vstřebával jako skelnou vatu. Takový ten naléhavý feeling, určitá temnota v některých skladbách, tam pořád ještě občas je, ale novinka je také plná úplně zbytečných výplní. Tam, kde by měly (a všichni to očekáváme) přitlačit SODOM na pilu a prohodit vás výlohou v masně, najednou zvolní a šoupnou tam bezradný riff. Sóla, která vám mají zkroutit palce u nohou a vyvolat ve vás hrůzu, jsou jen jemným pohlazením. Hlavně ale chybí tlak, síla, energie, věci, které jsou pro dobrý thrash rozhodující. 

SODOM se vydali cestou, která už není pro mě. Oceňuji snahu o změnu, líbí se mi i obal (zato zvuk je mdlý a nevýrazný, jak u nějakých začátečníků), ale i přes moji mnohdy až nostalgickou snahu se mi do téhle desky proniknout nepodařilo. Mě "Decision Day" přijde jako takové album zahrané na jistotu, pro label, aby se neřeklo. Pár pěkných melodií, ale jinak nic. Bohužel. Ale to logo, to mají samozřejmě pořád nejlepší, to je bez debat.


sumarizace:

"Decision Day" je dalším albem SODOM v řadě a opět je krásným úkazem toho, jak se to nemá dělat. Nevýrazné riffy, slabý vokál, příliš dlouhé skladby. Chybí mi údernost, energie, síla, Mám raději pořádný, poctivý a plesnivý thrash metal, než tuctové, tisíckrát slyšené motivy. Přijdu si jako na hostině, kde jsem nucený jíst samé pokrmy bez koření, bez přísad. Ne, já nechci průměrné jídlo bez chuti, mám raději krvavý steak. Pár dobrých nápadů tohle album mezi mé oblíbence neposune. Já vlastně ani nevím, co bych měl napsat dalšího. Kdybych měl říct číslo, dal bych tak šedesát procent. Musel bych ale zavřít obě oči a zakrýt si uši. SODOM nahráli další obyčejné album, nic víc, nic méně.


Asphyx says:


"Decision Day" is the next album of SODOM in a row and it’s again a wonderful sign how it shouldn’t be done. Bland riffs, weak vocal, too long songs. I miss the punch, energy, power. I prefer good, honest and moldy thrash metal more than dozen, for thousand times heard themes. I'm coming like on a feastnqk where I had to eat the same food without spices, without additives. No, I don’t want to eat tasteless food, I prefer rare steak. A few good ideas can’t move this album amoung my favourite bands. I don‘t even know what I could write more. If I had to say a number, I'd give about sixty percent. But I would have to close both eyes and cover my ears. SODOM recorded the next ordinary album, nothing more, nothing less.



Tracklist:
01. In Retribution
02. Rolling Thunder
03. Decision Day
04. Caligula
05. Who Is God?
06. Strange Lost World
07. Vaginal Born Evil
08. Belligerence
09. Blood Lions
10. Sacred Warpath
11. Refused To Die


Line Up:
Tom Angelripper - Bass, Vocals (Onkel Tom Angelripper, ex-Dezperadoz, ex-Die Knappen, ex-Bassinvaders)
Bernemann - Guitars (ex-Crows)
Makka - Drums (Everflow, ex-Despair, ex-Voodoocult, ex-Rotting Christ (live), ex-Rumble Militia (live), ex-Flaming Anger)

Share this games :

TWITTER