DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

středa 26. října 2016

Home » » Recenze/review - DARKRYPT - Delirious Excursion (2016)

Recenze/review - DARKRYPT - Delirious Excursion (2016)



DARKRYPT - Delirious Excursion
CD 2016, Transcending Obscurity India (sub-label)

"Měl jsem najednou pocit, že mi někdo přetáhl přes obličej krvavou záclonu. Dostal jsem první ránu, ta mě omráčila a pak už jsem se jen zmateně motal v kruhu. Takové obyčejné přepadení v noční uličce. Parta výrostků, která z přemíry energie a nedostatku peněz obtěžovala starého pána. Nepočítali s tím. Nemohli to vědět. Děda vyplivl chuchvalec krve, lehce se uklonil, jako to dělávají šelmy před skokem. Pak vytáhl z hůlky dlouhou dýku a učinil zběsilosti zadost." 

Podobný, lehce upravený příběh jsem četl v jedné takové té odlehčené detektivce. Líbila se mi syrovost popsaného okamžiku, lákala mě temnota, která z knihy doslova sálala ven. Poslouchal jsem k tomu prvotinu indických death metalistů DARKRYPT a jak už to tak u mě bývá, vše se mi spojilo v jeden nerozlučný celek. Od prvního okamžiku je jasně slyšet, že pánové neponechali nic náhodě. Vybrali si dobré studio (Unisound a Dan Swano), obal (Turkka G. Rantanen), ale hlavně přesně vystihli náladu starého plesnivého smrtícího kovu. Obdivovatelé ASPHYX, OBITUARY, INCANTATION, GRAVE, DISMEMBER, NIHILIST by mohli být spokojeni. Stejně jako já.



I v temných uličkách vašeho města se dějí věci, o kterých raději nechcete vědět. DARKRYPT jakoby všechno to ošklivé zlo vzali, zhudebnili a chrstli vám přímo do obličeje. Oceňuji celkový přístup, skvělé mrtvolné nápady i temně chladnou náladu, která dělá z "Delirious Excursion" velmi morbidní záležitost. Indové zkrátka moc dobře vědí, jak vyjádřit smutek, opuštěnost, nihilismus. CD se u mě ihned stalo jedním z nejposlouchanějších letošního podzimu. Není divu, obsahuje vše potřebné k tomu, abych rozhýbal své staré kosti. Tmu, jiskru, zimu, prašivinu i určitý, těžko popsatelný náboj. Skladby se valí, strhávají mě s sebou, dusí mě, rozmělňují a pak vyvrhnou a pohodí do opuštěné uličky. Povolávám do zbraně všechny vyznavače old school death metalu! Tohle album si rozhodně nenechte ujít! Smrdí plesnivinou.


sumarizace:

DARKRYPT na své první desce ukázali, jak se má správně hrát pořádný reálný death metal. Odkazy na devadesátá léta a základy stylu jsou doplňovány vlastními morbidními nápady. Brány pekelné jsou otevřeny. Tančíme poslední tanec na tomto světě. Exhumujeme ty nejkrásnější zombie a pořádáme pořádně divoký večírek. Riffy jsou ostré jako kosa samotné Smrti. Zastřený vokál, perfektní starý sound, plesnivina a chorobné šílenství. To jsou prostředky, které zvolili DARKRYPT pro svoji tvorbu. Daří se jim to výborně. Ano, je to retro, ale zahrané se zkušenostmi a velkým nadšením pro záhrobí. Zapalte svíce, otevřete všechny staré hroby, rozhoupejte zvony! Onen svět o sobě zase dává vědět. "Delirious Excursion" je neskutečně návykovým albem. Vítejte v Hádově říši! Temný, zákeřný old school death metal, který otvírá víka od rakví! Skvělá morbidní práce!

Asphyx says:

DARKRYPT  showed on their first album how to play the really death metal. Links to the 90th and the basics of style are complemented by their own morbid ideas. The gates of hell are opened. We're dancing the last dance on the world. We're exhuming the most beautiful zombies and having a wild party. Riffs are sharp as the scythe of Death. Husky vocals, perfect old sound, musty and morbid madness. These are things that have chosen DARKRYPT for their work. They've done it great. Yes, it's retro, but played with experience and great enthusiasm for the dead. Light the candles, open all the old graves, swing the bells! The next world lets know about. "Delirious Excursion" is an incredibly addictive album. Welcome to the Hades empire! Dark, treacherous old school death metal, that opens the lids of the coffins! Great morbid work!

Track list:
1. The Becoming Alteration
2. Dark Crypt
3. Chasm of Death
4. Abstract Submission
5. Cryptic Illusions (ft. Rogga Johansson)
6. Folie a Deux
7. Limbic Dichotomy
8. The Inducer (ft. Nitin Rajan of Primitiv)
9. The Acceptor

Line up:
Amey Bhole - Vocals/Bass Guitar
Aumkar lele - Drums
Rishabh Ravi - Guitar
Mihir Gaikwad - Guitars


Share this games :

TWITTER