DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

neděle 30. října 2016

Home » » Report, photos, video - THRASH NIGHTMARE vol. 4 - DELIRIUM TREMENS, SPEEDWHORE, LAHAR, REPULSOR, RADIATION, ACID FORCE - Divadlo Pod Čarou, Písek - 29. 10. 2016

Report, photos, video - THRASH NIGHTMARE vol. 4 - DELIRIUM TREMENS, SPEEDWHORE, LAHAR, REPULSOR, RADIATION, ACID FORCE - Divadlo Pod Čarou, Písek - 29. 10. 2016

Delirium Tremens
OSTATNÍ FOTKY ZDE / OTHER PHOTOS HERE
- author of photos Jakub Asphyx

VIDEOS - omluvte sníženou kvalitu zvuku/ sorry for worse sound
https://www.youtube.com/user/jakubasphyx/videos


Zákon o zachování energie mluví jasně. Energii nelze vyrobit ani zničit, ale pouze přeměnit na jiný druh energie. Je také jedním z důvodů, proč tolik rád jezdím na koncerty. Zbožňuji ty chvilky napětí, kdy pod pódiem nevíme, jaké to bude. Pak tu sílu, proudící k nám fanouškům dolů od kapel. Jsme navzájem propojeni. Jiskří to. Pálí, nabíjí mě to do dalších dní, abych přežil v někdy tolik šílené společnosti.


Písek
Jedu tentokrát sám, z Tábora - od rodiny, jsme na návštěvě u rodičů. Trvá mi to lehce přes hodinku, protože se kochám okolní krajinou. Zpívám si spolu s Paulem Speckmannem, Martinem van Drunenem i Biffem Byfordem. Jižní Čechy jsou jako zahrada, krásné a přívětivé. Už chápu Švejka. Parkuji kousek od Divadla pod Čarou a jdu se projít. Město voní podzimem. Vylezu z auta a potkávám dodávku s kapelou SPEEDWHORE, ptají se mě na cestu a já zjišťuji, že se s kytaristou známe z jedné nejmenované velké sociální sítě. Chvilku kecáme a já se jdu pak ještě projít.

Chodím po Písku a vzpomínám, jak jsem zde skoro před dvaceti lety tokal s manželkou. Kouknu na Kamenný (Jelení) most, uklidňuji se po cestě a před koncertem. Hezké město, krásné ženy, tady bych si dovedl představit, že bych zapustil kořeny.


Písek
Možná už někdy působím jako starý, vypelichaný pes, kterému vypadaly všechny zuby a mezi mladé thrashery se zase tolik nehodím, jenže přátelé, mě je s vámi vždycky tak příjemně! Stačí mi, když si můžu sednout kousek stranou, chvílemi se zasnít, zavzpomínat na časy, kdy jsem ještě "lovil holky a byl schopný pít týden v kuse". Stejné nášivky, podobné hlášky, všechno se to opakuje a je to jen a jen dobře. Mladé slečny, kterým to sluší, džínové postavy, radost pohledět. Jojo, postesknu si občas nad číslem ve své občance. Ale co, do starýho železa ještě nepatříme a tak se na holky aspoň koukám. Přijel jsem si to užít, relaxovat, odpočinout si od konzumního světa. A taky podpořit jihočeský underground - hlavní město thrash metalu - Písek.  


Delirium Tremens
Kluci, co stojí za THRASH NIGHTMARE jsou úplně stejní nadšenci, srdcaři jako já. Fanoušci, co letos uspořádali již čtvrté pokračování tohoto skvělého festivalu. Mám undergroundovou scénu v Písku moc rád. Pohodoví lidé, prostředí tak akorát, modro džínové království. Spoustu z vás znám, s mnohými na sebe jen kývneme, případně zapaříme dole v kotli, ale víme tak nějak o sobě. Líbí se mi ta atmosféra, pokec se známými, ten náboj, radost, která je cítit všude kolem. Nikdo se zde nesměje mému staronovému triku Saxon, protože moudří vědí své.


Speedwhore
Platím vstup, saju první limonádu. Dnes to bude bez piva, musím řídit ještě v noci zpět a druhý den ráno z Tábora do Plzně s celou rodinou. Zdravím známé, je to jak setkání stejně prokletých duší. Všichni potřebujeme dostat svoji pravidelnou dávku hudby. Měl jsem ten večer jen dva koně v line-upu a to německé SPEEDWHORE a DELIRIUM TREMENS. Těšil jsem se ale vlastně na všechny skupiny. Čekalo mě šest kapel a střízlivost. Nezbývalo, než se opít metalem, pročistit si čakry hudbou, pustit si do žil thrash. Už nastal čas, já se nahrnul pod pódium. Šla na to první smečka.

ticket

ACID FORCE
kopli do vrtule a hned na začátek mi pěkně rozhodili sandál. Jejich thrash byl plný energie, odsýpal parádně a ještě bylo z jejich vystoupení cítit velké nasazení i odhodlání. Slovenské thrashové komando je sice mladé věkem, ale už teď jde po krku (co se týká kvality) o hodně větším smečkám. Skvěle!





RADIATION pokračovali v nastaveném směru a rozhodně laťku, kterou nastavili jejich předchůdci, nijak nepodlezli. Spíše naopak. Koncert měl ty správné smradlavé thrashové koule a já měl co dělat, abych se neutrhl ze řetězu. Tahle parta moc dobře věděla, jak s námi pořádně vytřít podlahu. Hergot, to ale mělo grády! 




LAHAR, jejich hudba a já máme spolu jak styčné body, kdy si kapelu užívám, tak i pasáže, které mým uším vyloženě nesedí. Líbí se mi, když se thrashově seká, pokud ale dojde na hard core, nebaví mě to. Mám tuhle smečku zkrátka rád, ale ne bez výhrad. Každopádně, naživo to opět pěkně řezalo. Navíc si přičtěte silnou fanouškovskou základnu a o peklo pod pódiem bylo postaráno. Energie se dala krájet a já si vše užil na celých 666 %!





SPEEDWHORE. Napěchujte starý německý thrash spolu s pradávným blackem do hmoždíře, opatřete doutnákem a dynamitem, označte nálepkou rok 1984. Teprve potom si budete moci představit set těchto šílenců. Hudbu v podobném provedení můžu vždy a všude. Osobně mě SPEEDWHORE doslova nadchli a byli pro mě v sobotu absolutně nejlepší kapelou večera! Chyběla snad už jen jeptiška, obrácená na tu správnou víru. Tma, špína, zhnisaná krev! Byl jsem v rauši. Hell!








Ihned jsem šel a koupil si poslední CD SPEEDWHORE.




DELIRIUM TREMENS nám předvedli další pravěký thrash, jak vytažený z přelomu osmdesátých a devadesátých let. Němci hrábli do strun a vyhladili Písek tmou. Ne, tenhle zážitek by žádný kněz se svěcenou vodou rozhodně nezachránil. Byla složena pocta starým postupům a já byl na vrcholu svého old school thrashového blaha. Záležitost vyloženě pro všechny pamětníky a taky pro ty, kdo se rádi přehrabují ve starých hudebních archívech. Masakr od začátku až do konce a ode mě všechny uříznuté palce nahoru. Snad jen, ke konci už byl set příliš monotónní a zbytečně natahovaný.






REPULSOR byli jedinou kapelou, kterou jsem neměl dopředu "naposlouchanou". Bylo to moje vůbec první setkání s těmito Poláky a líbilo se mi. Sice vystoupení nemělo takovou sílu jako dvě předešlé smečky, ale z mého pohledu se rozhodně jednalo o příjemný thrashový zážitek. Občas jsem postrádal víc energie, ale to může být také tím, že už jsem byl hodně unavený. Každopádně, dobrá thrashová práce.




Po organizační stránce odvedli pánové skvělou práci. Vše běželo jako na drátkách. Prostředí divadla je parádní, snad jen velké teplo a zakouřený sál mi nedělaly moc dobře. Musel jsem chodit chvílemi ven, občerstvit lehce plíce. Návštěvnost mě velmi mile překvapila (pro představu koukněte na fotky). Sál i hospoda byly zaplněné a u kapel pod pódiem řádily desítky thrashe chtivých fanoušků. Pro vystupující i pro návštěvníky to byl zážitek sám o sobě. Obzvláště některé skoky z pódia patřily už spíše do cirkusu, to byla opravdu akrobacie.


Čeká mě cesta domů. Je tma a jedu hodně opatrně. Kužely světlometů září dopředu, z přehrávače si dávám poslední vynikající TESTAMENT, kteří jen stvrzují moji sobotní thrashovou náladu. V dálce svítí Tábor a já nemám zase kde zaparkovat. Oddychnu si, když otevírám dveře do bytu. Dnes to bylo opravdu náročné. Jdu se kouknout na děti, jak spokojeně oddychují. Spánek přichází snad během několika vteřin. Jsem rád, že jsem to zvládl.

Načerpal jsem sílu minimálně na několik měsíců. Myslím, že díky téhle akci budu zase na nějakou dobu doslova svítit pozitivní energií. Díky moc za to, sobotu považuji za luxusní thrashový večírek té nejvyšší kvality. 

OSTATNÍ FOTKY ZDE / OTHER PHOTOS HERE

- author of photos Jakub Asphyx

VIDEOS - omluvte sníženou kvalitu zvuku/ sorry for worse sound
https://www.youtube.com/user/jakubasphyx/videos





Promotion!
https://www.facebook.com/events/1625040817809814/

Share this games :

TWITTER