DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

neděle 20. listopadu 2016

Home » » Report, photos, video - MALIGNANT TUMOUR, ASPHYX, AGATHOCLES, TENDR - Ostrava - 19. 11. 2016

Report, photos, video - MALIGNANT TUMOUR, ASPHYX, AGATHOCLES, TENDR - Ostrava - 19. 11. 2016

Asphyx
OSTATNÍ FOTKY ZDE / OTHER PHOTOS HERE
- author of photos Jakub Asphyx

VIDEOS - omluvte sníženou kvalitu zvuku/ sorry for worse sound
https://www.youtube.com/user/jakubasphyx/videos



V pátek jsem si k narozeninám koupil svého druhého křiváka v životě. Už bylo na čase. Jsem stará metla, která si chtěla datum příchodu/výskytu na tento svět pořádně užít. Spojil jsem tedy svoji oslavu s 25 lety MALIGNANT TUMOUR, s poslechem jejich nové desky "The Mettalist" a v neposlední řadě s vystoupením mých "jmenovců" ASPHYX, podle nichž jsem kdysi před lety volil svoji přezdívku na internet.

Problém byla trošku cesta, protože autem z Plzně do Ostravy je to pro mě v noci již na hranici lidských možností. Volil jsem tedy raději vlak. Moje mise měla také být menším překvapením pro moji "death metalovou dceru Duzl", která za námi loni neméně překvapivě přiletěla až z Londýna na náš skromný festival DEADLY STORM IN BOŽKOV


on the road

Je sobota přesně v poledne a my už stojíme s Michalem na nádraží v Plzni. Jsme připraveni. Máme foťáky, svačiny i nějaké to pivo na cestu. Vivat České dráhy! Jedeme do Prahy, kde na hlavním nádraží přestupujeme směr Severní Morava. Kecáme, pozorujeme krajinu. Je to dlouhé, ale já jsem založením stejně tulák, tak mi to nějak moc nevadí. Sedíme v kupé se starší dámou, která nás nevím proč tipuje na dva házenkáře. Konečně Ostrava, ocelové srdce republiky a dnes vlastně i metalu.

Trošku zmatkujeme, ale potkáme dva kluky, co jdou taky na koncert a ti nám doporučí tramvaj. Michal tak zažije po mnoha letech další dobrodružství, jede MHD. Vystupujeme u Dolu Hlubina a přes podchod se dostáváme na místo určení. Platíme vstup a jdeme dovnitř. Mezi dveřmi potkám kamaráda z Polska a od té doby se vlastně pořád jen směji.


Agathocles
Celý prostor se k metalovému koncertu krásně hodí a abych pravdu řekl, nemůžu se té atmosféry nabažit. Jedním slovem nádherné "industriálno". Jako vystudovaný strojař se zde cítím jako doma. Na našich koncertních toulkách republikou potkáváme spoustu lidí, každé město má svoji atmosféru, lze jej typově odlišit. Muzikanti to asi znají. Moraváky mám rád, jsou upřímní, je s nimi sranda a milují metal tak nějak z jeho podstaty. 

Mám sice za dva dny 42 narozeniny, ale za hezkými děvčaty se pořád ohlížím. A v Ostravě jsem si málem hlavu ukroutil. Nevím jestli je to tamní vodou nebo smogem, ale místní ženy a dívky v sobě mají takové zvláštní kouzlo. Šmrnc. Zasním se, až se musím oklepat. Ne to ještě není druhá míza, ještě mě nepustila ta první, říká mi často manželka. 


Malignant Tumour
Potkáváme konečně "moji death metalovou dceru Dášu" a je na ní vidět, že je dojatá, já koneckonců taky. Jsou tu i ostatní - "moji Pražáci", potkávám ale i lidi z ostatních koutů republiky - díky všem za pokec, hrozně moc rád jsem vás viděl. Myslím, že MALIGNANT TUMOUR mohou být hrdi, tolik fans (odhadem snad přes 700 lidí) se zase tak často na podobných akcích nesejde.   

Pojďme, budeme dělat bordel! Napadá mě stále častěji a jak přidávám další a další piva do chřtánu, tak jsem hrozně rád, že jsem v tom všem dění. Občas asi někde působím jako relikvie, mezi "běžnými" lidmi i nepatřičně, ale tady se cítím být mezi svými. Hergot, mě se tady líbí! Říkám o tom všem okolo a už jen pro tenhle pocit stálo za to vyrazit. "Já jsem METAL!": zakřičím několikrát do davu a v tu chvíli tomu i opravdu věřím. Čekáme na první kapelu, natěšení, připravení protančit, slavit celý večer.


TENDR - thrash metal z Ostravy mě, abych pravdu řekl, příliš nebavil. Místní asi ocenili více, přeci jen kapelu spíše znají. Jenže my jsme z daleka a nemáme ten osobní vztah. Za mě tedy takové nijaké, i když dobře zahrané. Prostě obyčejný český melodický thrash.





Trocha grindu nikdy nezaškodí a když ho ještě hrají legendární Belgičani AGATHOCLES, není moc co řešit. Klasické postupy, masakr, nářez, skočné melodie, ale i drsné temné pasáže. Tohle všechno dělalo z hudby těchto maniaků velmi chutný pokrm a přiznám se, že pánové mi rozproudili pořádně krev v těle. Pěkný set!







ASPHYX jsou jak známo, mojí srdcovkou, kapelou, kterou uctívám jako polobohy. A v Ostravě byli opět ve skvělé formě. Obestřel mě chlad, celý sál najednou pokryla plesnivina starého poctivého death metalu! Kult! ASPHYX působili jako vyslanci samotného záhrobí, jako jezdci apokalypsy, kteří nám přijeli probodnout naše srdce ledovými krápníky smrti. Nemám moc slov, protože jsem pařil, nechával si na prach drtit své kosti i vnitřnosti. Vynikající, skvělé, úžasné! Old school death metal forever! 












Recenze/review - ASPHYX - Incoming Death (2016)


MALIGNANT TUMOUR slavili 25 let. Zazněl první song, a dav šel do kolen, bavil se a "tančil" vlastně až do konce. Rock´n´roll, baby! Vzpomínalo se, křičelo, točilo se hlavou. Všichni byli THE METALLIST a když jsem se rozhlédl kolem sebe a viděl ty rozesmáté tváře, byl jsem hrozně rád, že jsem toho všeho součástí. Té energie, doslova sálající z pódia, měli ostravští "Chachaři" na rozdávání. Škoda jen, že bylo celé vystoupení hrozně nahlas. Nevím jak ostatní, ale já slyšel jen obrovskou zvukovou kouli.








Recenze/review - MALIGNANT TUMOUR - The Metallist (2016)


Máme čas do půl třetí do rána, než nám pojede vlak domů. Vyplníme ho zábavou hodnou dvou postarších metalistů. Pivo, hudba. Navrhuji ještě holky, třeba pár milfek, ale je to jen takové chlapské machrování. Kecáme s kamarády, fotíme se s ASPHYX, potkáváme Paula Speckmanna z MASTER, kupujeme CD, jsme lehce připití, ale to všechno k té správné náladě patří. Cítím se skvěle a nikam se mi nechce. Bohužel, vše dobré jednou končí.


new CD The Metallist in my collection - Malignant Tumour - Prague station
Je pozdě a musíme vyrazit k domovu. Popisovat strasti zpáteční cesty nemá moc cenu. Nejsme nejmladší, ale držíme se statečně. Občas na chvilku ve vlaku  usnu, ale jinak koukám smotaný do tmy ven z okénka, jsem v takové té náladě, kdy se mi v hlavě mísí polospánek s představami - třeba se mi zdá, že jím kyselé rybičky. Lituji, že se mnou není moje žena, která doma hlídá děti. Ani už nevnímám zastávky, pamatuji si jen přestup v "zapáchající" Praze. Ne, vracet jsme se neměli, v Ostravě bylo tak krásně. Jenže se nedá nic dělat a vystupujeme do ranní prosluněné a studené Plzně. 


Asphyx
Doma mají velkou radost, že jsem přežil. Koukají na pohádky a když se ve dveřích zjeví strhaný obličej nevyspalého, ale usměvavého táty, jsme všichni hrozně moc rádi, že jsem doma. Celá neděle je o jedné mátožné postavě, která se plouží bytem a na všechno reaguje jen zabručením. Byla to krásná oslava se spoustou známých, nových zážitků a hlavně METALU! Řeknu vám, někdy je to skvělý pocit, být stará metla! Díky za to!

OSTATNÍ FOTKY ZDE / OTHER PHOTOS HERE

- author of photos Jakub Asphyx

VIDEOS - omluvte sníženou kvalitu zvuku/ sorry for worse sound
https://www.youtube.com/user/jakubasphyx/videos






---------------------------------------------------------
Promotion!

FESTIVAL DEADLY STORM IN BOŽKOV 11



Oznámen datum konání festivalu:

Sobota 18. 3. 2017

- místo: Hospoda Pod kopcem, Plzeň Božkov

Budeme se na vás těšit!


facebook událost/event:
https://www.facebook.com/events/209306099485337/
info:
FESTIVAL DEADLY STORM IN BOŽKOV 11


Share this games :

TWITTER