DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

sobota 11. listopadu 2017

Home » » Report, photos, video - ULCERATE, BLAZE OF PERDITION, OUTRE - club Modrá Vopice, Prague - 10. 11. 2017

Report, photos, video - ULCERATE, BLAZE OF PERDITION, OUTRE - club Modrá Vopice, Prague - 10. 11. 2017

Ulcerate
OSTATNÍ FOTKY ZDE / OTHER PHOTOS HERE
- author of photos Jakub Asphyx

VIDEOS - omluvte sníženou kvalitu zvuku/ sorry for worse sound
https://www.youtube.com/user/jakubasphyx/videos

club: Modrá Vopice - http://modravopice.eu/
promoter: Obscure Promotion - http://obscure.cz/cs/events/


Stojím v galerii v Norimberku a nemůžu se odpoutat od obrazu Hieronyma Bosche Poslední soud. Jedná se samozřejmě o repliku, ale přesto jsem doslova vtažený do děje. Obdivuji barvy, nechám si vyprávět příběh. Fascinující, úžasné, dokonalé. To jsou myšlenky, které se mi míhají hlavou jako malá zmatená háďata. Jdu ven na vzduch, zasažen až niterným zážitkem. Přemýšlím.

Hieronymus Bosch - Poslední soud
S hudbou to mám nastavené podobně. Už dlouhá léta ji poslouchám, jako kdybych koukal na nějaký obraz. Mnohdy jí nerozumím, nedokáži ji pochopit, přesto mě láká, přitahuje, obdivuji ji. Stejně jako malby, musí ve mě probudit nějaké emoce. Může být jednoduchá, primitivní nebo klidně složitá a komplikovaná. Je to jedno, důležitý je výsledný pocit. 

Pražská zastávka technických death metalistů ULCERATE z Nového Zélandu mě vlastně ani nijak moc nelákala. Jejich desky si raději vychutnávám v poklidu domova, na dobré aparatuře a jen ve chvílích, kdy mám na ně opravdu chuť. Zastávám totiž názor, že se chodím na koncerty hlavně bavit, užít si je a to mi dopřává převážně "jednodušší" old schoolová muzika. 
Blaze of Perdition
Přesto mě přemohla zvědavost a koupil jsem si lístek. Taky to má být na delší dobu můj poslední výlet do hlavního města. A hlavně, kolega Michal nabídl odvoz (díky starý barde!). Tak jsem si říkal - dám pivko, pokecám s kamarády, potom si jako v galerii stoupnu pod pódium a uslyším. Nechám na sebe všechno působit, ovívat se temnými riffy a ono to nějak dopadne.

Těšil jsem se hlavně na pokec s Michalem, se všemi vámi kamarády a známými. Byl jsem po týdnu, kdy jsem několikrát řval v práci, že už nemůžu, totálně zničený. Málo spánku, hodně stresu. Muselo všechno ven. Vyrazíme z Plzně, řešíme náš jarní festival v Plzni (zapište si do deníků datum 17. 3. 2018, Šeříkovka - bude peklo!). Mluvím pomaleji, mám co dělat, abych neusnul.

Outre
Modrá Vopice je mojí oblíbenou galerií. Jezdíme do ní hrozně rádi. Můžeme tam zaparkovat, popít pivo. Pro nás z daleka jsou podobné večery pořád svátkem, drobnou radostí. Ještě nejsme přežraní jako místní, nechybí nám nadšení. Zašustí mi opět pod nohama štěrkové podloží, vrznou dveře do klubu. Ukážu dlouho dopředu koupený lístek. Jdu rovnou k výčepu, usmějí se na mě a dostanu první pivo. Povídáme a já v momentech, když zrovna nikdo nemluví, přemýšlím nad Posledním soudem Hieronyma Bosche.

OUTRE - jsem viděl naposledy v létě na festivalu ve Volyni. Tenkrát jsem napsal, že už jsem dlouho neslyšel takhle dobře zahraný black metal. To samé se dá říci i o pražském vystoupení. Poláci hrají přesně podle mých představ o černém stylu. Ostře, chladně, nekompromisně, zároveň dokáží vytvořit svými skladbami mrazení v zádech. Nepotřebují žádné dnes tolik moderní berličky v podobě různých preludií a rockových vsuvek. Naopak, jedná se o pravověrné peklo v klasické podobě (s lehkými progresivními prvky). Pro mě osobně opět skvělý temno-snubný zážitek a totální inferno! 


Polish black metallers OUTRE called the most vicious ghosts on their gig! The combination of traditional, classic black metal and progressive elements reminded me sacrifice the evil. Black metal played with great force. Excellent dark performance!






BLAZE OF PERDITION - polští vyslanci jsou pro mě z desek jako temné zjevení z podsvětí. Naživo jsem měl trošku problém s příliš dlouhými skladbami, častými atmosférickými pasážemi. Možná to bylo únavou nebo jsem jen nenahodil řetěz, ale občas mi myšlenky těkaly někde úplně jinde než u poslechu. Vše bylo v pořádku, znalci určitě ocenili, že kapela odvedla skvělou práci. Jen mě podobná hudba ze své podstaty baví víc doma v klidu mého pokoje. Vystoupení BLAZE OF PERDITION bylo svým způsobem dokonalé. Muzikanti jsou perfektně sehraní, image také zaslouží pochvalu. Byl to obřad plný rouhání, zla a špatností. Měl jsem ale pocit, že stojím tak nějak stranou a nejsem zcela vtažen do hry. Od ostatních jsem ale slyšel jen samou chválu. Tak nevím.



Polish black metalist BLAZE OF PERDITION was tried to distil the evil itself. They did it. Cover your faces in capes and wait for the arrival of the Satan itself!  Upon the town there was a fallen angel with burning wings. In a minute it will fall from heaven and it will burn the world beyond. Black metal gig which burns liked a fire!







ULCERATE byli pro mě hlavní hvězdou celého potemnělého večera. Na téhle smečce mě fascinuje jejich schopnost zkombinovat v jednom celku technicky komplikované riffy a temnotu. Pánové začali hrát a já měl najednou pocit, že mě někdo obrátil celého naruby. Kůži jsem měl přetaženou přes hlavu a odpadávalo mi maso od kostí. Kapela mě pálila rozžhaveným železem v podobě perfektně zahraných riffů. Vystoupení postupně gradovalo, až někam ke hranici šílenství. ULCERATE mě chytli za vlasy, vytřeli se mnou dřevěnou podlahu klubu a jako závdavek mě navěky prokleli. Byl jsem totálně mimo, stejně jako před nedávnem v norimberské galerii a doslova do sebe nasával obrovské množství černé energie. Vynikající, skvělé, prokleté! 



ULCERATE arrived to us from the beyond. The world was covered by dark fog again and you are not able to see the lights. The last chances for hope were killed by sharp riffs and the sadness is all around like a carcass. Sharp riffs, complicated melodies, ever-present evil. Although my feelings were confused at first, the concert got into a huge monster. Dark technical death metal that was sweep you away from the earth! Great!






Zvuk byl celý večer velmi dobrý, organizace jako vždy v pořádku a na akci dorazilo přes sto lidí. Spousta fans přijela z různých koutů republiky. Rád jsem vás viděl, kamarádi!

Je konec a já mám pocit, že stojím stále ještě před obrazem Posledního soudu. Našlapuji opatrně, abych neporušil jemnou atmosféru a náladu místa. Ne, to není galerie, ale Modrá Vopice, ve které se ještě stále vznáší temnota. Otiskuje se jako ohořelá křídla padlých andělů na stěny klubu. Mám něco jako vidění nebo se mi spíš všechno sepne dohromady. Pro podobné chvíle stojí zato pořád být fanouškem hudby, ctitelem obrazů, milovníkem umění ve všech jeho podobách. 

merchandise
Michal už sedí netrpělivě v dodávce a čeká, až vylezu. Jdu se se všemi rozloučit, popřát jim hezký zbytek večera. My se musíme vydat na dlouhou cestu domů. Před námi je najednou kužel světla dodávky, nekonečná dálnice. Doma v Plzni vystupuji a připadám si jako kus vyždímaného hadru. Děkuji vám všem za milá slova o mém-vašem blogu, děkuji za tenhle parádně temný večer! Bylo mi ctí se zúčastnit.

- author of photos Jakub Asphyx

VIDEOS - omluvte sníženou kvalitu zvuku/ sorry for worse sound

-----------------------------------------------




Share this games :

TWITTER