DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

pondělí 19. února 2018

Home » » Report, photos, video - NAPALM DEATH, EXORCIZPHOBIA, KAOSQUAD - Šeříkovka, Plzeň - 18. 2. 2018

Report, photos, video - NAPALM DEATH, EXORCIZPHOBIA, KAOSQUAD - Šeříkovka, Plzeň - 18. 2. 2018


VIDEOS - omluvte sníženou kvalitu zvuku/ sorry for worse sound
https://www.youtube.com/user/jakubasphyx/videos

clubwww.serikovka.cz/
promoterobscure.cz/cs/

Svět se mění čím dál tím rychleji. Co ještě včera bylo dobré, dnes už všichni nenávidí. Útočí na nás tisíce informací, lží, polopravd. Texty, slova a knihy hynou na úbytě, dávno už netáhnou ani obrázky. Pohlceni narcistní touhou být viděn, natáčíme videa sebe sama. Náš virtuální počet přátel je omezen na několik tisíc. Osobně jich známe ale stejně jako před dvaceti lety - 15. Kdy za nás začnou přemýšlet stroje? Už nějaký čas si přeji svůj vlastní klon, aby za mě chodil do práce. Jednou za čas bych ho zastřelil nebo restartoval, to by se vidělo. 

Chci od toho všeho pryč. Potřebuji vyčistit hlavu. Zničit pár mozkových buněk dobrou hudbou. Mám za sebou víkend v autě, kdy jsem jezdil po návštěvách a s nadějí, že nalákám pár fanoušků na náš festival DEADLY STORM 12, jsem lepil cestou plakáty, kde to jen šlo.


Sedím doma a nemůžu z "plakátování" rozmrznout. Metal je řehole a my jsme ještě staří fans, co do toho jdou srdcem. Málem usnu u jídla, musím se jít osprchovat. Večer mi je v tramvaji díky tomu zase zima. Ale jedu, pořádný metal v Plzni bývá vzácností. Přesedám v Sadech Pětatřicátníků a v křiváku jsem mezi všemi těmi metrosexuály neohrabaný, utahaný, nepatřičný. Už abych byl na místě.

Konečně Šeříkovka. Pohoda, klídek, metal. Mám to tady rád a pevně doufám, že zde budou pokračovat podobné extrémní metalové akce i v budoucnu. 


"Ahoj, jak se máš, jak se daří..slyšel si už nové XY?": vybírám si k pokecu jen ty rozumné, lety prověřené kamarády (rád jsem vás všechny viděl, přátelé!). Nechci slyšet přemoudřelé verdikty. Povídám si až do první kapely. Šeříkovka se pomalu zaplňuje fanoušky...je na čase hlavou prohnat nějakou tu brutalitu...usmívám se...

KAOSQUAD nám předhodili pořádně shnilou death grindovou mršinu. Masakrující, inspirovaní hudbou CARCASS (nověji třeba UNDERGANG), neurvalou, neučesanou. Přesně taková krev mi koluje v žilách a díky vystoupení těchto maniaků mi i řádně zhoustla. Představte si opuštěnou pitevnu, vaše ruce po lokty v břiše ještě se cukajícího těla a z reproduktorů slyšíte KAOSQUAD. Představujete si to? Tak přesně takto maniakální, devastující a hnilobné bylo i vystoupení těchto šílenců. Skvěle!







EXORCIZPHOBIA předvedli poctivý retro thrash (ve stylu ANTHRAX, SUICIDAL TENDENCIES). Nic proti, mám to tahle rád, ale abych pravdu řekl, i když byly splněny všechny atributy stylu, vyloženě urvaný jsem z toho nebyl. Kluci jsou mladí, neklidní, nadšení, ale původně slibované německé DEATHRITE bych si dal raději. Solidní vystoupení, ale nějak mi neseděl zpěv. Ve škole bych dal tak dvě mínus.








NAPALM DEATH mám jako starý death metalista nejraději v jejich smrtící podobě. Grindové kousky se mi občas trošku slévají. Co vlastně k jejich koncertu napsat? Každý jsme je viděli alespoň desetkrát a i když mi poslední roky už připadají trošku unavení, pořád jsou jejich skladby naživo zničující. Jinak tomu nebylo ani v Plzni. Byl to klasický masakr made in NAPALM DEATH se vším, co k tomu patří. Byl jsem nadmíru spokojen, i když ty průpovídky mezi skladbami mi pokaždé naruší celkový zážitek. Jakoby při nich spadl řetěz. Ale to je jen drobnost. Jinak samozřejmě - super!







Zvuk se mi zdál během večera solidní. Pohyboval jsem se po sále a mimo toho, že občas byl až moc nahlas, celkově ode mne bez připomínek.

Organizace proběhla jako vždy na výbornou. Potěšil brzký konec (klidně se ale mohlo začít ještě dřív - jak bylo uvedeno na lístku a spousta lidí co nemají facebook, také dřív přišla), v pondělí vstáváme do fachy a to se cení. Ještě jednou musím vyzdvihnout Šeříkovku jako klub. Čisté záchody, mimochodem bezbariérové, dobré pivo (já nepil, ale kolegové si pochvalovali), příjemná obsluha. Takhle to má vypadat, přátelé!

Klub byl zaplněn, ale ne zcela vyprodán. Potěšila spousta kamarádů. Bohužel, pořád se na koncertech najdou tací, co se neumí chovat. Že se kluci v mosh-pitu občas poperou, to k tomu tak nějak patří, ale když šest chlapů skáče a dupe těžkými botami jednomu na hlavu, to je věc, které mě vytáčí (hlavně, že má půlka lidí na sobě trička proti násilí a netoleranci, uff). Všiml si toho a komentoval i Barney. 



Naopak milé bylo vidět, když šedivý fanoušek jemně popostrčil svoji dceru do vířícího davu. Ve tvářích jakoby měli oba napsáno - grind a death metal napříč generacemi. Také taneční kreace jedné vedle mě stojící slečny, která byla očividně pod vlivem lehkých drog, si budu pamatovat navždy - takhle tančil Hugo Fantozzi v legendárních komediích s panem účetním.



Cesta... jo, cesta domů bývá vždycky to nejhorší. Ještě, že mám Michala, který mě odveze. Díky za to, mistře. Já vím, tyhle naše noční návraty, kdy mám rozkecáno, jsou již legendární. Ani tentokrát tomu nebylo jinak.


Nebylo v neděli vyloženě slabé skupiny. Opět se ukázalo, že často "malý tří-kapelový" koncert, předčí mnohé velké festivaly. Recept je jednoduchý - pozvěte si smečky, které se s tím nepářou, nechte se unést energií. Samozřejmě, také jej musí pořádat lidé se srdcem na pravém místě a v klubu, který má duši. Zní to jednoduše, ale musí také zafungovat dobrá nálada a chuť lidí se na podobné koncerty vracet. Jsme a budeme jedněmi z nich. Protože máme rádi death metal, protože underground nesmí zemřít, protože je pořád tisíckrát lepší zažít reálné vystoupení se vším, co k tomu patří, než čumět do nějaké studené obrazovky. Děkujeme moc za možnost všechno tohle zažít! Bylo nám s vámi skvěle! 

VIDEOS - omluvte sníženou kvalitu zvuku/ sorry for worse sound
---------------------------------
Promotion!


Share this games :

TWITTER