DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

neděle 6. srpna 2017

Rozhovor - GOD DETHRONED - Věnujeme se osobním dramatům vojáků v zákopech.


Rozhovor s legendární death metalovou kapelou GOD DETHRONED.

Odpovídal Henri Sattler.

Přeložila Duzl, děkujeme!


Ave GOD DETHRONED! Vaši letošní novinku „The World Ablaze“ poslouchám pořád dokola a „nemůžu se jí zbavit“! Myslím, že se opravdu povedla. Jak to vidíš s odstupem ty? Změnil bys něco? Jak vůbec reagují na skladby fanoušci? A co recenze, kritiky?

Především ti mockrát děkuji. Jsem rád, že se ti album líbí. Já si ho užívám a poslouchám ho pravidelně. Jako muzikant vždycky slyšíš ty nejmenší detaily, takže tu existuje pár věcí, které bych předělal, ale tohle album má těchto momentů jen pár. Ohlasy byly skvělé a to jak od fanoušků, tak i od kritiků. Mají rádi návrat ke kořenům a zvuk, který tohle album má.

Pod parádním obalem vaší desky je podepsán Rutger De Vries. Jak jste motiv na album vlastně vybírali? Slyšel Rutger pro inspiraci vaše nové album? Osobně se mi obal neskutečně líbí.

Tohle je třetí album z naší trilogie. První je „Passiondale“ dále „ Under The Sign Of The Iron Cross“ a teď „The World Ablazer“. Rutger si vzal náš koncept první světové války a našich textů a odvedl fantastickou práci při zachycení nálady alba. Vážně se do toho tentokrát opravdu trefil.


Jakým způsobem u GOD DETHRONED vnikají nové skladby? Jak probíhá samotný proces tvorby nového materiálu? Kdo je autorem hudby?

Vždycky jsem měl spoustu hudebních nápadů a riffů. Spolu s Henrim jsme začali třídit mé nápady, abychom vybrali jen ty, které se nejlépe hodí pro God Dethroned. Nakonec jsme vybrali asi 12 konceptů a na základě těchto nápadů napsali 4 skladby a nějaké instrumentální skladby. Henri už měl napsané dvě skladby a další dvě dopsal, aby dokončil album. Takže některé skladby píše Henri sám a některé ve spolupráci se mnou. Ale každá skladba, kterou napíšeme je ovlivněna námi oběma. Takže občas do mých skladem přidá něco Henri a já zas přidám nějaké sóla do skladeb, které napíše on.


Kdo je autorem textů pro „The World Ablaze“ a o čem pojednávají? Kde pro témata berete inspiraci?

Henri píše všechny texty. Je to poslední album z trilogie 1.SV, takže texty pokrývají celou šíři první světové války. Je to pohled z ptačí perspektivy. Děláme to nestranně a apoliticky. Věnujeme se osobním dramatům vojáků v zákopech. Inspirace pochází z knih, filmů a dokumentů. Je to dobře zdokumentovaná válka, takže je dost materiálu, do kterých se můžeš zakousnout.


Zvuk „The World Ablaze“ mixoval Sander Van Der Heide. Líbí se mi, že zníte studeně, temně a zároveň čitelně. Vypadá to, že Sander odvedl vynikající práci. Mě by zajímalo, jak novinka vznikala? Mluvili jste všichni do výsledného zvuku?

„The World Ablaze“ ve skutečnosti namíchal Dan Swano a zmásteroval ho Sander v Wisseloord studiu. Se zvukem jsem velmi spokojen. Bylo pro ná důležité, aby byl zvuk organický a těžký, ale přesto s chladnými a ponurými vibracemi. Zvukového doprovodu do zákopů jsme dosáhli pomocí těžkého kytarového zvuku a basy hrající bez bicích a bez riffu, což dělá zvuk víc bombastický. V produkci máme vždy poslední slovo, protože pokud nejsme spokojeni, album nikdy nebude vydáno.


Hrajete typický, klasický „starý“ death metal. Nikdy jste z téhle cesty neuhnuli, jste „ortodoxní“. Osobně je to jeden z důvodů, proč se mi vaše tvorba tolik líbí, ale nelákalo tě někdy zkusit hrát něco trošku jiného, nějak tvorbu GOD DETHRONED ozvláštnit?

Myslí, že hudba God Dethroned je poměrně různorodá. Nehrajeme jen jednu věc. Máme rychlé a výbušné věci, ale také i velmi pomalé. Hrajeme věci středního tempa a riffy typu Slayer, nebo také riffy orientované víc na death metal. Myslím, že to bude vždycky old school death metal, protože to je to, jak kapela začala. Ale myslím si, že máme mnohem větší variabilitu, než spousta nových věcí, které teď vychází.

Novinka „The World Ablaze“ vyšla také na gramodesce. Jaký máš vůbec vztah k vinylům? Sbíráš je? Máš rozsáhlou sbírku? Některé kapely dnes prodají víc vinylů než CD. Jak jste na tom vy?

Miluji vinyly. Mám sbírku a jednou do roka je v mém rodném městečku velký veletrh vinylů, kam chodím shánět nějaké věci. Klidně stravím celý den prohledáváním tisíce krabic s nahrávkami, abych našel nějaký poklad hahaha...Náš vinyl se prodává dobře, ale nevím jestli se prodává lépe, než CD. To ukáže čas. Ale jde o to mít tu možnost. Mnoho lidí kupuje obojí, jak CD tak i vinyl.


Zpíváte a hrajete o válkách. Kolikrát volíte poměrně kontroverzní, historicky sporná témata. Už se vám někdy stalo, že jste s tím měli někde problémy, zakázali vám koncert, obvinili vás z militarismu apod.? A co historici, fanoušci apod.? Neměli někdy připomínky k tomu, že je nějaký text nepřesný, že jste čerpali z jiných, „nesprávných“ zdrojů, případně neozvali se pamětníci, veteráni?
Vím, že si Henri dává záležet, aby byl co nejpřesnější. Pokud má něco historický význam, vždycky všechno kontroluje. Ale existují i texty, kde si představuje, jak to ve válce asi vypadá, pak se jedná o smyšlené postavy a volnou interpretaci.
Z původní sestavy si zůstal jen ty Henri. Když se podívám na Encyclopedia Metallum, tak ten zástup muzikantů, kteří prošli GOD DETHRONED, je opravdu úctyhodný. Čím si to vysvětluješ? Proč tak časté změny v sestavě?

God Dethroned je tady už dlouho. Takže po nějakém čase jsou změny nevyhnutelné. Někdy dostanou členové dobrou nabídku od jiné kapely, někdy nechtějí hrát na živo a někdy prostě jen nefunguji mezilidské vztahy. Takhle to prostě v téhle branži chodí. V tuto chvíli máme stabilní sestavu a všichni jsme kamarádi, což je vedle toho, že jsme muzikanti, ta nejdůležitější věc.
Jsi už pamětník Henri, který toho zažil jako muzikant spoustu. Svět a hudební průmysl nevyjímaje, se za tu dobu hodně změnil. Nastoupil internet a stahování hudby, CD se prodávají čím dál tím méně, generace fanoušků zestárla a má dnes už úplně jiné starosti než muziku. Death metal také není už dávno „moderní“. Jaký měly všechny tyto změny vliv na fungování GOD DETHRONED? Musíte kupříkladu víc koncertovat, abyste vydělali peníze?

Živit se hraním v kapele je těžší než před 10ti či 15ti lety. Prodeje CD jdou z kopce, ale libi se mi, že ostatní kapely si vydělávají hraním na koncertech a prodejem merche. Jsme si dobře vědomi změn kolem nás a snažíme se propagovat album jak jen to jde.To je taky důvod, proč jsme nahráli tři klipy k „The World Ablaze“ a uveřejnili je měsíc ed vydáním alba v týdenních intervalech. Původně jsme měli jen jeden klip, teď máme tři. Byl by to velký příběh vyprávět o tom jak vlivným se internet stal. Ale funguje to, protože se o nás zvedl zájem.

Co chystají GOD DETHRONED v nejbližších měsících? Už připravujete nový materiál pro další desku?
Budeme hrát na pár velkých festivalech v Německu a na podzim plánujeme nějaké klubové akce. Máme pár vystoupení i na rok 2018. Stále propagujeme naše nové album a poskytujeme hodně rozhovorů. Doufáme, že se nám podaří uskutečnit tour na podzim, nebo začátkem příštího roku. Mezitím budeme pokračovat v psaí a skládání nového materiálu, takže na nové album nebudete muset dlouho čekat.
Děkuji za rozhovor a přeji co nejvíce vítězství na death metalových bojištích. Přeji spoustu prodaných nosičů, stovky šílených fanoušků a tuny dobrých nápadů. Ať se vám daří i v osobním životě.

Díky, to samé i tobě.

Interview - GOD DETHRONED - Our lyrics cover the personal drama of the soldiers in the trenches.


Interview with legendary death metal band GOD DETHRONED.

Answered Henri Sattler.

Translated by Duzl, thank you!



Ave GOD DETHRONED! I am listening your newest „The World Ablaze „ again and again and can not get rid of it. I Think the album is really great! What is your opinion about the album now, after some time? Would you like to change something? What feedback do you have from the fans, what anout the reviews?

First of all thank you very much. I’m glad you like the album. I enjoy the album a lot and listen to it regularly. As a musician you always hear the most tiny details, so there are always little things I would like to do over but this album has very few of these moments. The feedback has been great, from fans and critics both. They like the back to the roots sound this album has. 

Rutger De Vries is signed under the great cover of your album. How did you actually choose the theme for the album? Did Rutger hear you music as an inspiration? Personally, I really like this cover.

This is the third album in our WWI trilogy. The first being “Passiondale“ then “Under The Sign Of The Iron Cross“ and now “The World Ablaze“. Rutger just took the WWI concept of our Lyrics and did a fantastic job of capturing the mood of the album. He really hit it out of the park on this one.


How do you compose new songs at GOD DETHRONED? What is the process of creating new material? Who is the author of the lmusic?

I always have a lot of musical ideas and riffs lying around. I took my riffs to Henri and we started filtering my ideas so we would only end up with the riffs that fit God Dethroned the best. We ended up choosing about 12 musical concepts and writing about 4 or songs and some instrumental tracks with these ideas. Henri would add his riffs and ideas and that’s how those songs came about. Henri already had 2 songs written and he wrote 2 more to finish the album. So some songs Henri writes himself and some in collaboration with me. But every song we write has an influence from each other. So songs I write Henri would add something and in the songs Henri writes I would add my solo or leads.



Who is the autor of lyrics for „The World Ablaze“ and what they are about? Where do you get inspiration? 

Henri Writes all the lyrics. It is our final album of the WWI trilogy so the lyrics cover the entire spectrum of the first world war. It’s a birds eye view of the war. We make it a point not to take sides or be political. It covers the personal drama of the soldiers in the trenches. Inspiration will come from books, movies and documentaries. It’s a well documented war so there is enough material to sink your teeth into.


The sound of "The World Ablaze" was mixed by Sander Van Der Heide. I like this sound seems to be cold, dark and at the same time legible. It looks like Sander did a great job. Would I wonder how did you create this novelty? Did you all have a saying on the final sound?

"The World Ablaze" was actually mixed bij Dan Swano at Unisound Studio and Mastered by Sander at the Wisseloord studios. I’m very pleased with the sound as well. It was important to us that the sound should be organic and heavy but still have a cold gruesome vibe. A soundtrack for the trenches so to speak We got this through using a more heavy guitar sound and made the bass play along with the drums and not the riff which made the sound more bombastic. We always have input and the final say in our productions. If we ain’t happy it’s not going to be released.


You play a typical old school death metal. You have never left this way, you are „orthodox“. Personally, this is one of the reasons why I like your work so much, but have you ever thought about playing something a bit different, to give GOD DETHRONED some variety?

I think we have a pretty wide array of music in God Dethroned. We don’t just play one thing. We have fast blast beat stuff and very slow stuff. We also play mid tempo slayer type stuff and the riffs can be very melodic or more death metal oriented. I guess it will always be oldschool death metal because that’s when the band started out. But I think we have a lot more variety than a lot of the new stuff that is being released. 

The novelty "The World Ablaze" was also released on the LP. What's your relationship to vinyls ? Do you collect them? Do you have a large collection? Some bands today sell more vinyls than CDs. What about you?

I Love Vinyl. I have a collection and once a year there is a big vinyl fair in my hometown which I go to, to collect some stuff. I can spend the day looking through the thousands of boxes of records for some buried treasure haha. Our vinyl sells well but I don’t know if it sells better than the cd’s. Time will tell. It is important to have the option. A lot of people buy both the cd and the vinyl.


And what about historians, fans, etc.? Have they ever had any comments on the fact that some text is inaccurate, that you have drawn from other, "incorrect" sources, or did not call you witnesses, veterans?

I know that Henri takes great care in being as precise as possible. He always checks his facts if the lyric has historical meaning. But there are also lyrics in which he imagines how it would be in the war. These are fictional portrayals of characters and are open to interpretation. 

You are the only original member of the band Henri. I look at the Encyclopedia Metallum, the crowd of musicians who have gone through GOD DETHRONED is really considerable. How do you explain that? Why such frequent changes in the line up? 

God Dethroned had been around a long time. After a while line up changes are unavoidable. Sometimes members get good offers from other bands sometimes they did not want to play live anymore and sometimes it just did not work on a personal level. That’s just how it goes in this business. The lineup now is stable and we are all friends which is next to good musicianship the most important thing.


You are already a veteran Henri, who has seen a lot as a musician. The world and the music industry have changed. The internet has started and music is being downloaded, the CDs are selling less and less, the generation of fans has grown old and has a lot of other worries today than music. Death metal is not long ago "modern". How did all these changes affect the functioning of GOD DETHRONED? Do you have to make more concerts, for example, to make money?

It is more difficult than 10-15 years ago to make a living from playing in a band. Cd sales have gone down hill and we like all other bands have to make their money with playing live shows and selling merchandise at shows. We are well aware of the changes around us and we try to promote the album the best we can. That’s why we recorded three music video’s for “The World Ablaze“ and released them one month before the release in weekly intervals. We used to make one video for an album now we have three. That’s a big difference and a telling story of how influential the internet has become. And it does work because it created a lot of attention for us. 

What about the plans of GOD DETHRONED in the upcoming months?

We are playing some great festivals in Germany and we are working on club shows for the autumn. We already have shows booked 2018. We are still promoting our new album and doing a lot of interviews. We hope to do a tour in the autumn or the beginning of next year. In the meanwhile we will keep writing and creating new stuff so you all won’t have to wait to long for a new album.


Thank you very much for the interview. I wish you many victories on the death metal battlefields and wish you good sales of new album, gigs full of crazy fans and tons of a good ideas. Aswell success in whatever you do in your personal life.

PŘÍBĚHY MRTVÉHO MUŽE: Příběh sto čtvrtý - Pivo, holky, Chachaři a koncert IRON MAIDEN.


Příběh sto čtvrtý - Pivo, Chachaři a koncert IRON MAIDEN.

"Jako jestli si myslíte, že pojedu s váma, tak to se šeredně mýlíte, ani za boha!": rozčiloval jsem se zase z plných plic. Důvodů byla spousta. Prvním byly peníze a o potom nezvratitelný fakt, že manželství mých rodičů je v totálním rozkladu. "Ty vole, to si posereš život, vždyť Bruce z Iron Maiden odchází a podle mě se určitě rozpadnou": vážně mi domlouval Kytka, opět hlavní strůjce celé téhle šílené akce. Pak do hry vstoupila Jana a hlavně Kačenka, protože obě holky kapelu milovaly. "My je musíme vidět, přece nás nenecháš jet samotné": zkoušely na mě své ženské fígle. "Nemám ani korunu": odsekl jsem a vztekle odešel  z panelů domů.

Aby bylo jasno, Iron Maiden jsem v té době obdivoval, samozřejmě velmi dobře znal, ale že bych si z nich kákl do gatí, to zase ne. My byli s klukama tvrďáci, my byli thrash a death a Iron Maiden pro nás byli už trošku vyměklí. Byla to samozřejmě blbost a totální kravina, ale já byl v té době dost orthodoxní thrasher a deathař. Hlavní byly ale peníze. Od našich jsem mohl čekat tak maximálně výsměch a ostatní příbuzní už byli dávno vyčerpáni mým půjčováním. Ale hlodal ve mě pocit, že budu trhat partu. Takže spousta frustrace, možná spíš vzteku.

Přijdu domů, zkusím nahodit cenu i s vlakem. Ozvěnou mi je smích a že bych si měl už začít hledat práci. Nikdo tě po prázdninách živit nebude, říkali mi stále dokola. Šel jsem se projít, došel na roh Radouče nad Jizerou a měl sto chutí skočit dolů. Doma stálo všechno za prd, nevěděl jsem moc, co bych vůbec chtěl v budoucnu dělat, protože maturita na střední technické škole pro kluka se sklonem pro snění a humanitní vědy nebude asi to pravé ořechové. Padl na mě absolutní splín. Asi bych neskočil, ale dobře mi nebylo.

Usínal jsem za zvuků další z nekonečných hádek, přes prosklené dveře do kuchyně viděl dvě postavy gestikulující rozčileně a nenávistně. Vzal jsem si raději sluchátka, nasadil do nich Krabathor a přemýšlel jsem, co se to s nimi stalo. Vždyť se mívali tolik rádi. Brácha brečel do peřiny a já usnul vyčerpaný celým světem. Koncert Iron Maiden se pro mě stal najednou hrozně důležitým. Chtěl jsem vypadnout.

Ráno zvonek dole u dveří a "dobrý den, může jít s náma Kuba ven?" Na to otázka mé mámy, s kterou že to vlastně chodím. Pokýval jsem smutně hlavou (ona to po tak dlouhé době neví?) a bez odpovědi vylezl ven. "Máme pro tebe překvapení, Smrťáčku": lísaly se ke mě holky a já se pořád neusmíval. Vzaly mě každá pod paží, sousedky koukaly, hned rozjely spoustu řečí a my se vydali k panelům. Tam zbytek party, všichni tajemné obličeje. 

"Náš milý, sličný, hodný, krásný, šílený metalisto...": začal obřadně Kytka. "Ty vole zkrať to, mluvíš jak večerní hlasatel v televizi": přesekl mu nit Prcalík. "Protože si náš, protože tě máme rádi a odjet na Irony bez tebe by nebylo ono, tak jsme se ti složili na lístek": řekla mi všechno najednou radši Jana a spolu s Káču a Mirkou mi vznešeně předaly v igelitových deskách vstupenku. "No, ale to já nemůžu přijmout": odpověděl jsem a cítil se ještě víc chudý. "Di do prdele, prostě si ten lístek vem a prachy nám dáš někdy až budeš mít. Stejně z nás budeš mít jednou nejlepší práci, tak budeš zvát nás": uzemnil mě Prcalik.

Musel jsem, spolu s Káčou kousek poodejít, hned vedle panelů, do borového háje, kde jsme vždycky s holkama muchlovali sebe navzájem. Měl jsem pláč na krajíčku, všechno mě šíleně dojalo. A taky, protože peněz museli vybrat na tu dobu a nás hodně. Vrátil jsem se, každého postupně objal, kluky jen poplácal po ramenou a začal se zase smát. Nějaká hádavá rodina, nejistota, budoucí práce, všechno mi bylo jedno. Jedu na Iron Maiden do Ostravy! Měl jsem takovou radost, že celý večer jsme s Kačenkou vyloženě pro...víte co.

5. duben 1993 ráno. Lampička rozsvícena, džíny nataženy. Nášivka Vader dlouho dopředu opravena, lístek pečlivě připraven v přední kapse, občanka v zadní u kalhot. Zamumlám pozdrav do bytu, ale nikdo nereaguje. Asi jim je jedno, že budu pryč. Vyzvedávám Janu, nahoře u hřbitova. Voní mládím, nějakou lehce kořeněnou voňavkou a je ke mě hezky přítulná. Má batoh, s kterým jí pomáhám. Dneska budu zase za chudého, nemám zrovna brigádu a tak není ani na pivo. Ještě, že mám kamarády. Přijdu si sice trošku jako pijavice, ale nikdo to tak nebere. Jdeme pro ostatní.

Kačenka celá černá, tričko Saxon, úzké džíny a černé čínské kecky. Líbám ji u nich na chodbě, protože Jana čeká dole u dveří. Další batoh, další piva, svačina. Holky se o nás uměly vždycky postarat. Prcalík s Prcalinkou nalehko, jen s dvěma flaškami fernetu. Cinkneme lahvemi, záklon, uděláme brrr, brr a jde se na nádraží. Za chvíli nám jede vlak.

Nasedáme směrem na Prahu, je nás snad padesát. Dole ve městě přistupují další. Největší úspěch má samozřejmě Kytka, protože vytáhne snad kilometrový věnec špekáčků (jsou od řezníka, od známého, tak žerte přátelé!). K tomu ferneta a lahváče. Sedím zase mezi holkama, je už to takový zvyk. Všichni si stejně myslí, že chodím s oběma. Neřeším, dělá mi ta představa samozřejmě dobře, ale realita je jiná. Jana je jednoduše sama a s Káčou jsou velký kámošky. A taky se svým způsobem vlastně milujeme, to je jasný.

Přemlouvám své slečny, abych si mohl pustit do walkmanna Vader. Dávám na začátek demo Necrolust, jedno z mých nejoblíbenějších. Broukáme si texty, kýváme hlavou. Jinak klasický metalový bordel. Spousta opilých, řvaní, hlášky, smích dívek. Paráda. V Praze přestup a že tu Ostravu dobijeme! Cestou se řeší, jestli se Iron Maiden rozpadnou, když ten Bruce odchází. Jediný, kdo se trefí do věcí příštích, je Kačenka. Ta prorokuje budoucnost kapely až s mrazivou přesností. 

Vlak je narvaný k prasknutí. Cestou přistupují další a další metly. Slyšet je pražština, moravština, na nádraží pak i polština. Spousta z polských sousedů, opravdu snad každý druhý mě zdraví. Plachta přes celá záda Vader má velký úspěch. Dostávám kořalky, piva ze severu. Bude dobře. Holky mě krotí, protože já když se tenkrát rozjel, nešlo mě zastavit. Jenže poručte sedmnáctiletému opilému rozervanému thrasherovi. Měl jsem vlastně celý výlet zadarmo. Nestál mě ani korunu. Inu mladá metalová socka, model rok 1993.

Jde se do hospody, kde je ale tak modro, že se tam nemůžeme dostat. Přesouváme se radši k nějakému stánku, dostávám klobásu, další pivo. Prý se musíme posilnit. Odháním jednoho kluka z Brna, který se samozřejmě zamiloval do Jany. Kouknu na něj ostře, jako vzteklý pes a snad i zavrčím. Odejde s omluvou. Uff, ještě že tak, protože mé nohy jsou vratké, že bych nedal ani ránu. 

Před námi Palác kultury a sportu ve Vítkovicích a davy modrých džínových vest. Tolik lidí jsme snad ještě nikde neviděli. Jdeme dovnitř. Já zvracím nějaké slečně znenadání na záda. Málem dostanu od jejího Chachara na hubu, ale vše zachrání mí dva strážní andělé Jana a Kačenka. Jak vše vyvrhnu, udělá se mi o hodně lépe. Skandujeme.

Iron Maiden nastupují. Světla, Bruce vstupuje na scénu a už do nás nasolí "Be Quick or Be Dead", pak "The Number of the Beast" a potom už to jede. I já, trošku původně skeptický, jsem stržený davovým šílenstvím. Mé dámy chtěly dopředu a tak jsme přímo v tom největším kotli. Musím je brát postupně na ramena, cítím z jejich mladých těl nadšení, rozechvění, krásu spojení mezi námi a kapelou. Ironi nás mají na lopatě, dělají si s námi, co chtějí. A to po celou dobu, až do konce. Přehráno je vše důležité, tuším tři přídavky se závěrečnou "Sanctuary". To už se ale objímáme, líbáme a já vidím na jejich tvářích slzy radosti, euforie a štěstí. Je konec.


Suneme se pomalu ven. Kolem se válejí kelímky, křupají nám pod nohama a Jana s Káčou musí na záchod. Já jdu k nějakému plotu, kde mě jeden místní ostravský bard upozorňuje, ať si dám bacha, aby mi ho někdo nevykouřil, když ho strkám skrz pletivo. Usměju se na něj a už kecáme. Vrátí se nám holky, oni se připojí k naší partě a protáhne nás místními podniky. Přiznám se, že jako pivař jsem s nimi pít nedokázal. Vlastně nikdo z nás. Mám všechno v mlze, vím jen, že jsem mluvil plynule polsky, holky naskákaly do nějaké kašny a já do ní pak čůral a zpíval nevím proč ruskou hymnu. Asi že jiných textů moc neznám nazpaměť. 

Karel (zvaný Kódl) nás odvedl na vlak, prohlásil něco o tom, že bychom se konečně mohli naučit pít a my všichni ihned vytuhli. Kačenka pozvracené kecky, Jana s roztrženým tričkem, že jí bylo vidět všechno. Prcalík se šrámem v obličeji. Jen Kytka s Mirkou v pohodě, protože oni se jako vždy zašili stranou (asi už věděli, že je Mirka těhotná, nevím). My ostatní šli vždycky do davu, do pařby, do kotle, rovnou po hlavě. Cesta ubíhá hrozně pomalu, v Praze nás musí vyhodit průvodčí, protože je nám šíleně těžko z té ostravské pálenky a bolí nás palice k prasknutí.

Přijedeme do Boleslavi a někoho napadne, že musíme ještě na jedno ranní (nebo spíš polední) na rozloučenou do nádražní hospody. Blbej nápad, hodně blbej, ale takové se většinou ujmou. A  tak jdeme a pijeme pivo až do němoty, vyprávíme o Iron Maiden, myslíme si, že se rozpadnou. Prcalík si nakonec stoupne na stůl, pokusí se zazpívat jednu jejich skladbu. Je hrozně falešný a tak jsme docela rádi, když spadne přímo na hlavu a rozsekne si jako takový bonus čelo.

Kačenkovi mají doma nějakou návštěvu, tak se spí u Jany, ta tam zase nemá nikoho. Holky se opilé propletou jako kořeny stromů mezi sebe a já lituju, že je nemůžu mít obě najednou. Sednu si naproti do křesla, s drsným pivem v ruce, které nakonec nedopiju a najdou mě s ním až odpoledne, již vylitým, spícího a chrápajícího.


Možná jsem ani tenkrát nevěděl a nedovedl přesně pochopit, co jsem vlastně úžasného zažil. Nebral jsem to tak. Parta mi zase koupila lístek, holky na mě byly hodný a piva bylo dost. O to mi šlo především. Koncert byl úžasný, pro mě tenkrát vlastně dokonalý. Drželi jsme spolu, měli se rádi, jeden by pro druhého snad položil život. A to jsem původně vůbec nevěřil, že bych mohl za Iron Maiden, holkama, pivem a Chachary vůbec vyrazit. 

Vize je taková, že každou neděli vyjde jeden příběh (pokud mi do toho tedy něco nevleze). Všechny pak budou postupně doplňovány zde (pravý sloupec na stránkách):

sobota 5. srpna 2017

Recenze/review - STEEL MAMMOTH - Atomic Oblivion (2017)


STEEL MAMMOTH - Atomic Oblivion
CD 2017, Ektro Records

Spoustu let nás strašili, že bude jaderná válka. Vodíkové bomby z jedné strany, vztek z druhé. Měli jsme se stát jen fotkou na zdi po výbuchu a trpět navěky s vypadanými vlasy. Nestalo se tak, i když pořád se na světě najde dost tupců, kteří s tím vyhrožují. Ukazuji jim fuck off a pouštím si radši novou desku finských maniaků STEEL MAMMOTH.

Legendární smečka, která ve své tvorbě kombinuje punk, heavy metal, hard rock, psychedelii, stoner a hlavně pořádnou dávku šílenství. Pokud máte rádi v hudbě nevázanost, rebelii, legraci, nadsázku, pojďte se mnou na výlet, po kterém už nikdy nebude nic jako dřív.
 
"Atomic Oblivion" jsem si pouštěl často a rád ve chvílích, kdy mě štval celý svět. Při nekonečných vyšetřeních v nemocnicích, v dopravních zácpách, v pátek odpoledne po práci, kdy jsem ještě několik hodin automaticky skřípal zuby. STEEL MAMMOTH mě umí uklidnit, vyloudit na mé tváři úsměv. Já vlastně ani nevím proč, ale novinka se mi nějakým záhadným způsobem hrozně líbí. Je absolutně netypická v mé diskografii, ale je také deskou, která mi otevírá v hudbě dosud netušené brány. Finové jsou hraví, jako malé děti, jako koťata, která právě loví myš. Pokud máte chuť, užijte si je. Dokud nepřijde jaderná katastrofa.



sumarizace:

"Atomic Oblivion" je albem plným hard rock, psycheledických, experimetnálních, stoner heavy metalových melodií. Máte otevřenou mysl? Tak neváhejte! Velmi dobře!




Asphyx says:

"Atomic Oblivion" is a album full of hard rock, psychedelic, experimental, stoner and heavy metal melodies. Do you have an open mind? So do not hesitate! Very good!

TRACK STREAMS:
https://soundcloud.com/ektrorecords/steel-mammoth-clearing-of-frost
https://soundcloud.com/ektrorecords/steel-mammoth-heavy-muscle-tissue
https://soundcloud.com/ektrorecords/steel-mammoth-shit-testament

pátek 4. srpna 2017

Recenze/review - UNDERGANG - Døden var kun en begyndelse...(2017)


UNDERGANG - Døden var kun en begyndelse...
demo cassette 2017, Extremely Rotten Records

Byl jsem zrovna na koncertě ztracených duší. Mával jsem hlavou, má tělo bylo ve smrtelné metalové křeči. Pot stékal po zádech, srdce bušilo do rytmu nechutných melodií. Potkával jsem nemrtvé, rozprávěl s démony. Najednou se otočím, tam kluk podobného vzezření jako já (jinak David, kytara a zpěv recenzované kapely). Podává mi ruku a v ní je kazeta dánských UNDERGANG.

Doma pak, asi po týdnu, rozbaluji ten dárek, mazlím se s ním, jako s mrtvou milenkou. Páska se napíná v kazetových hlavách, staré zařízení, šedivý muž u reproduktorů. Hroby se znovu otvírají, smrt má své nové jméno. Totální prašivina, šílenost, hnilobný dárek v mých rukou. 



Pro dánské UNDERGANG mám již dávno slabost, hrají totiž ve stylu ROTTREVORE, DISMA, FUNEBRARUM, ABHORRENCE, INCANTATION, OBITUARY, PESTILENCE, BOLT THROWER a to já moc rád. Otáčím kazetu v rukou, uvědomuji si, že je to sběratelský kousek, jeden z pár pro fanoušky. Tři songy plné překapaného hnisu, špíny, patiny otevřených hrobů. Nahlížím stále do rakví, v očekávání, že potkám své death metalové předky. Už jsou zde, s odhodláním v očích, s praskáním v kostech, v prašivé energii. Utíkám pryč, z tohohle šíleného světa, budu raději za oponou velebit pravý nefalšovaný reálný death metal. Stejně jako UNDERGANG. Kapela, která přesně pochopila, o čem je Smrt. Vynikající album!



Asphyx says:


Hello bastards! New demo cassette album UNDERGANG is total old school death metal! Great slowly rotting riffs, maniacal vocal and morbid sound. New album "Døden var kun en begyndelse..." reminds me walk on the grave. Great moldy work for all old school death metal maniacs!

Tracklist

A1Tvangsfodret Pigtrâd
A2Sygelige Nydelser (Del II) Tafefili
A3Skåret I Småstykker

band:

Anders Pedersen - Drums I
Sam Osborne - Bass / Backing vocals I
David Mikkelsen - Guitars / vocals

čtvrtek 3. srpna 2017

Recenze/review - PHYLACTERY - Necromancy Enthroned (2017)


PHYLACTERY - Necromancy Enthroned
CD 2017, Unspeakable Axe Records

Zmítal jsem se již dlouho v šílených křečích. Jako bych měl někde uvnitř svého těla obrovského cizopasníka, který tam hlodá, kouše, drtí a dělá mu šíleně dobře, když skučím bolestí. Hnil jsem ze své podstaty, rozkládal jsem se. Nebylo divu, mým častým společníkem byla nová deska death thrashových válečníků PHYLACTERY.

Ti se zhlédli ve starých postupech, vytáhli na světlo boží nekonečné chuchvalce zhuštěné tmy, pootevřeli dveře do samotného pekla, aby k nám nehodným mohl vanout zatuchlý smrad záhrobí. Pokud máte rádi dávný metalový svět a vyrůstali jste s kovem v srdci, myslím, že by se vám tihle šílenci mohli líbit.



"Necromancy Enthroned" stylově navazuje na starodávný death a thrash metal. Slyším zde ozvěny POSSESSED, DECEASED, SACRIFICE, NOCTURNAL GRAVES, MORBID SAINT. Vezměte smrtící postupy devadesátých let, smíchejte je s rezavým thrashem a máte před sebou desku, která ostudu v márnicích určitě neudělá. Nic pro zhýčkaného současného hudebního intelektuála, ale spíš překapaná špína, sněť, smrad a válka s nebem. Hraje se jednoduše, o to víc nadšeně a uvěřitelně. A já tak nemůžu jinak, než ze své podstaty jen a jen chválit. Vedle mě sedí partička nerudných umrlců. Chtějí čerstvou krev! Dál tančím mezi pavučinami, nastavuji tvář hnilobě a album si neskutečně užívám. Death thrash metal, který je poctivým echem z onoho světa. Skvěle!


sumarizace:

"Necromancy Enthroned" je temným poselstvím z onoho světa. Pokud bychom hledali nějaké vyslance záhrobí, museli bychom zákonitě narazit na kanadské death metalisty PHYLACTERY. Fascinuje mě přístup, jakých uchopila kapela staré smrtící pořádky, přetransformovala je to dnešní doby a stvořila album, které připomíná rozzuřené monstrum. Peklo opravdu existuje! Novinka těchto maniaků je toho jasným důkazem. Narovnejte prašivé kosti do úhledných hromad, otevřete dveře do záhrobí a povolejte nemrtvé! Kanadští uctívači old school death/thrash metalu jsou zde! Řvou mocně, hlasitě a jejich hlas je podobný samotné Bestii. Skvělé nápady, temná a zlá atmosféra, naléhavost, dravost. Tohle všechno dělá z posledního CD PHYLACTERY absolutně zahnívající záležitost. Album bylo nahráváno snad někde v podzemí, v opuštěných chodbách vedoucích do obrovské márnice. Old school death/thrash metal, který vás na věky prokleje! Smrt je při poslechu velmi blízko! Zlo přichází. Excelentní nahrávka!

Asphyx says:

"Necromancy Enthroned" is a dark message from the world beyond. If you were looking for delegate from the world beyond you would have to find these Canadian death metal band PHYLACTERY. I am fascinated by their attitude – they hold the old deadly orders transformed them into today´s world and made an album which sounds like an angry monster. The Hell is real! This album proves it. Line up your ashy bones into neat lumps, open the doors into the world beyond and call the undead! These Canadians which worship old school death/thrash metal are here! They are screaming so powerfully and loudly! Their voice is like the Beast itself. Great ideas, dark and cruel atmosphere, immediacy, drive. This is what makes the new album by PHYLACTERY something absolutely mouldy. The album was recorded in the underground in abandoned halls which lead into an enormous dead house. Old school death/thrash metal which will curse you forever! The Death is very close when you listen to this album! The evil is coming. Excellent record!


Track List:
1. Risen Restless Dead
2. Wisdom of Heretics
3. Fulminations
4. Morbid Existence
5. King of Ruin
6. Where I Dwell
7. Enslaved by the Dawn
8. Eyes of Fear and Flame
9. Bubonic Undeath
10. Unholy Empire
11. Eat of My Disease


Members:
K.T. - Vocals/Drums
T.G. - Guitars
J.M. - Bass

www.facebook.com/Phylacterydeaththrash/
Twitter.com/phylacteryband
http://unspeakableaxerecords.com
unspeakableaxerecords.bandcamp.com/
www.facebook.com/unspeakableaxerecords
https://twitter.com/UARMetal

středa 2. srpna 2017

Recenze/review - BIRTH OF DEPRAVITY - From Obscure Domains (2017)


BIRTH OF DEPRAVITY - From Obscure Domains
CD 2017, Dismembered Records

Pořád jí říkal, jak se mu líbí, neustále obdivoval její krásnou čistou a neposkvrněnou kůži. Lichotilo jí to, ale jen do doby, než si z ní ušil svůj nový plášť.

Hrát brutálně a zároveň temně zase tolik kapel neumí. Řečtí BIRTH OF DEPRAVITY jsou krásným příkladem toho, že když se chce, tak to opravdu jde. Hezky polopatě, s nezbytnou špetkou techniky a zároveň drsně, syrově, krutě. Podobně jako na lidských jatkách. Tohle album mě smetlo na první dobrou. Baví mě ty kousky krve, sražené po stranách mých reproduktorů. A taky tma, která je všude kolem.




BIRTH OF DEPRAVITY se s tím rozhodně nepářou. Sice se nevyhnou určité monotónnosti a stereotypu ve skladbách, ale to bych považoval za daň stylu jako takovému. Hlavní je tlak, energie, síla, masakr, živočišnost, které z desky cítím. "From Obscure Domains" není dokonalým albem dnešní doby, ale odsýpá pěkně a našel jsem si na něm spoustu zajímavých momentů. Nahrávce by možná slušel o trošku lepší zvuk a někdo, kdo by songy trošku zkrátil a vyhodil těch pár hluchých míst, kterým se Řekové bohužel nevyhnuli. Jako celek mě ale tohle brutálně death metalové běsnění baví a oceňuji obzvlášť takový ten "divoký šok", který zde slyším. Řecký brutálně death metalový masakr motorovou pilou. Dobrá deska!



sumarizace:

Nové album BIRTH OF DEPRAVITY je nahrávkou, která je plná death metalového násilí. Je ranou mezi oči, nekompromisním materiálem, který vás rozdrtí. Kombinace krutých riffů, skvělého zvuku a obrovského tlaku dělá z novinky velmi bolestivou brutální death desku. Tohle je klasický, brutální death metal, který vám vymáchá obličej v kaluži plné krve. Žádné ústupky, žádný oddych. Jen kruté riffy, ostrý hlas a odpadající kusy vašeho těla. "From Obscure Domains" řeže jako motorová pila, která nejde zastavit. Naporcovat, pověsit na háky a po odkapání zahodit na hromadu! Všichni fanoušci klasického brutálního death metalu by měli zbystřit svoji pozornost. V Řecku byla uvařena hodně krvavá kaše. Nahrávka působí jako srážka s pořádně rozjetým vlakem. Doporučuji všem hudebním patologům, všem fanouškům smrtícího masakru. Brutální death metalové album, které zabíjí na potkání! Skvělá morbidní práce!


Asphyx says:

The new album by BIRTH OF DEPRAVITY is full of death metal violence. It´s a hit between eyes, uncompromising material which will smash you. This combination of cruel riffs, amazing sound and huge pressure makes this album a very hurtful brutal death album. This is a classic brutal death metal which will soak your face in a puddle of blood. No concessions, no rest. Just cruel riffs, sharp voice and falling pieces of your body. "From Obscure Domains" cuts like a power saw which is impossible to turn off. Carve it, hang it on hooks and discard it on a cluster after draining. All of those fans of the classic brutal death metal should pay attention. There has been cooked a very bloody mash in the Greece. The album feels like a fast train accident. I would suggest it to all musical pathologists, all fans of death massacre. Brutal death metal album which kills everything, everywhere! Amazing morbid work!

Tracklist:
1. Enchanced Pestilent Conquest
2. Inside The Infinity Hole
3. Realms Of The Absurd
4. The Great Singular Paradigm Shift
5. Festering Disharmonic Psychology
6. Epochs In Stasis
7. Into Corporal Form
8. To Bear Witness
9. Endless Calamity (Outro)


band:
Greg - Vocals,
Theo - Guitars,
Thanos - Bass,
Jim - Drums

https://birthofdepravity.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/birthofdepravity/
http://birthofdepravity.blogspot.cz/
https://www.facebook.com/Dismemberedrecords/

úterý 1. srpna 2017

Recenze/review - URSINNE - Swim With The Leviathan (2017)


URSINNE - Swim With The Leviathan
CD 2017, Transcending Obscurity Records (India)

Když si dá rande Satan se Smrtí, to se potom dějí věci. Lebky pukají tlakem ve švech, z podzemních chodeb se ozývají skřeky, u kterých tuhne krev v žilách. Modlíte se ze strachu o svůj nebohý holý život a nakonec stejně podléháte pradávným temným silám, které ovládají tento svět odnepaměti. Pojďme se spolu připravit na poslední dny člověka, pojďme si spolu poslechnout novinku kapely URSINNE.

Jedná se o absolutní death metalovou esenci z dávných časů. Dave Ingram u mikrofonu, Jonny Pettersson u kytary a krásná Sonia Nusselder u basy. Undergroundová super skupina, která moc dobře ví, jak se uctívá hudbou Smrt. Tahle deska je poklonou otevřeným hrobům. 



Očekávat od této kapely nějaké převratné melodie, případně progresi by bylo asi ode mne trošku neomalené. Raději si užívám všechnu tu hnilobu ve stylu ECHELON, HAIL OF BULLETS, WOMBBATH, HYPOCRISY, HENRY KANE, GRAVE, UNLEASHED, AMORPHIS, BENEDICTION, ENTOMBED, BOLT THROWER. Kývám se do rytmu jako stoletý hrobník, stále čekající na svůj nejlepší pohřeb. "Swim With The Leviathan" není nijak převratnou deskou, ale poslouchá se tak nějak sama. Nejvíc se mi líbí melodické pasáže, v těch mi přijdou URSINNE nejsilnější. Přidávám hlasitost a mám pocit, že vedle v pokoji opravu obcuje Smrt se Satanem. Pravý, nefalšovaný a reálný death metal pro všechny, kteří uctívají záhrobí! Masakr!


sumarizace:

"Swim With The Leviathan" je albem, které mi ustřelilo hlavu úplně stejně jako upilovaná brokovnice. Nalezl jsem si v něm pro sebe ty nejsyrovější a nejkrvavější kousky masa. Chci být při poslechu CD s kapelou v mosh-pitu a ukroutit si krk do bezvědomí. Skvělé nápady, vynikající riffy, krutost, síla, špína. Co dodat víc? Snad jen náklaďák energie, síry a nějaké ty hromady mrtvol. Nakonec stejně všichni u téhle desky zemřeme násilnou smrtí. Jsem moc rád, že mi u toho budou hrát URSINNE. První dlouhohrající nahrávka, první rozpůlená hlava sekyrou. Masakr lidské mysli! Vynikající album!

Asphyx says:

"Swim With The Leviathan" is an album that blows my head off just like a sawed-off shotgun. I found there the rawest bloody pieces of meat for myself. I want to be by listening with the band in the mosh-pit and shake my head into a coma. Great ideas, great riffs, cruelty, power, dirt. What can I say more? Perhaps the truck of energy, sulfur and some piles of corpses. Everybody will die of a violent death on this CD. I'm very happy that URSINNE will play there. The fisrt full-length album, the head divided into halves with an ax. The massacre of the human mind! Excellent album!


Track list: 
1. Talons 
2. Hollow Hearse 
3. Devil May Care 
4. The Chimes of Midnight 
5. Underworld 
6. Serpentine 
7. Bullet Bitten 
8. Something Wicked This Way Comes 
9. Crazy Horses (Bonus Track - THE OSMONDS Cover) 
10. Turning Japanese (Bonus Track - THE VAPORS Cover) 
11. Monsters in the Parasol (Bonus Track ft. Kam Lee - QUEENS OF THE STONE AGE Cover) 
12. Spellbound (Bonus Track - SIOUXSIE AND THE BANSHEES Cover)

Line up: 
Dave Ingram - Vocals, Lyrics (ECHELON, ex-HAIL OF BULLETS, ex-BOLT THROWER, ex-BENEDICTION, DOWN AMONG THE DEAD MEN) 
Jonny Pettersson - All instruments and artwork (HENRY KANE, WOMBBATH, JUST BEFORE DAWN, HEADS FOR THE DEAD)
Sonia Nusselder - Bass (SEPIROTH, ex-ECOCIDE, ex-SHADE OF HATRED)


TWITTER